کشاورزان و دامداران البرزی محصولات خود را بیمه کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از کشاورزان و دامداران این استان خواست تا محصولات زراعی و احشام خود را به طور کامل بیمه کنند.بیمه محصولات زراعی و احشام در مواقع خسارت ناشی از حوادث طبیعی می تواند در جبران خسارات احتمالی تاثیر گذار باشد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایرنا، مسعود کریم اشاره به اینکه بخشی از آموزشهای ترویجی این سازمان با موضوع ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی است، افزود: کشور ما جزو کشورهای بلاخیز در زمینه های مختلف است و بیمه محصولات و احشام ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: بیمه محصولات زراعی و احشام در مواقع خسارت ناشی از حوادث طبیعی می تواند در جبران خسارات احتمالی تاثیر گذار باشد.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود 30 تا 40 درصد از دامداران و کشاورزان این استان (به استثنای مرغداران که به صورت اجباری صددرصد طیور را بیمه می کنند)، بیمه شده اند.

کریمی گفت: بخش عمده ای از هزینه بیمه محصولات کشاورزی را دولت پرداخت می کند و کشاورزان بایستی آگاه باشند با هزینه کمی می توانند مزارع خود را بیمه کنند.

اعتبارات یارانه ای خوبی به بخش کشاورزی استان البرز تعلق گرفت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در سال 91 ،هفت میلیارد و 258 میلیون ریال اعتبار یارانه ای در اختیار این سازمان قرار گرفت گفت: این اعتبار در بخش های مختلف ازجمله یارانه کود و سم هزینه شد.

وی بیان کرد: اختصاص یارانه بذر با هدف تولید بذر مرغوب برای تولیدات سال های آتی، یارانه نهال با هدف نوسازی باغها، یارانه بهینه سازی مصرف انرژی در مرغداریها و دامداریها با هدف نوسازی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و یارانه اصلاح نژاد دام روستایی برای خرید اسپرمهای اصلاح شده و امور فنی مرتبط با دام از جمله موضوعات بحث یارانه کشاورزی هستند.ک/3

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

39  −  31  =