بیمه ایران سهامدار بیمه ملت شد

در بورس اوراق بهادار:

15درصد از سهام شرکت بیمه ملت در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت سایپا عرضه و شرکت بیمه ایران آن را خریداری کرد. شرکت بیمه ایران با خرید این سهام یکی از سهامداران عمده شرکت بیمه ملت محسوب می شود.

به گزارش ریسک نیوز،مدیرعامل بیمه ایران در رابطه با این موضوع گفت، سرمایه‌گذاری منابع صنعت بیمه در خود صنعت بیمه موجب رشد و توسعه این حوزه می‌شود و حضور بیمه ایران و بیمه ملت در کنار هم و همفکری این دو با یکدیگر یک اتفاق میمون است که در آینده آثار مثبت آن را خواهید دید.

وی با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل موجود در بیمه ملت، به پشتیبانی بیمه ایران از بیمه ملت در زمینه اتکایی وبهره مندی از تخصص کارشناسان اشاره کرد و افزود، من با پیشنهاد ادغام شرکتهای بیمه که چندی پیش از طرف رئیس کل بیمه مرکزی مطرح شد مخالف هستم اما می توان توانمندی های شرکت ها را با یکدیگر ادغام کرد زیرا توانمند سازی کادر فنی، آموزش‌های نیروی انسانی و افزایش سرمایه از ابزارهای مهم در جهت تقویت شرکت‌های بیمه‌ای است.

سهامیان به افزایش سرمایه در بیمه ایران اشاره کرد و گفت: سرمایه شرکت بیمه ایران 200 میلیارد تومان است که به زودی به 2 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد و طبق اعلام بیمه مرکزی شرکت بیمه ایران دارای 47 درصد بازار است.

بیمه ملت نیز که ابتدا کار خود را با سرمایه 120 میلیارد تومانی آغاز کرد از سال گذشته با تصویب مجمع عمومی سرمایه خود را به 150 میلیارد تومان افزایش داده و بدین جهت توان خود را در بخش بیمه های اتکایی بالا برده است.

سهامیان در پایان گفت:امیدواریم  اتحاد این دو شرکت بزرگ بیمه ای بتواند منجر به توسعه فعالیتهای بیمه ای در صنعت بیمه گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  18