ادامه پرداخت تعهدات بیمه گذاران توسعه در گرو انتقال ملک به بیمه ایران است / سهم بازارمان را حفظ می کنیم

مدیر عامل بیمه ایران :

وی با تاکید بر اینکه ادامه پرداخت تعهدات بیمه گذاران توسعه در گرو انتقال ملک به بیمه ایران است ، اظهار داشت: البته باید تاکید کنم بیمه ایران سرویس به بیمه گذاران که در مرحله اول تشکیل پرونده و رسیدگی به خسارات انهاست را متوقف نکردیم./اگر بدون ایجاد سه کمیته ریسک ، منابع انسانی و حسابرسی تنها بخواهیم معاونت ها و اعضاء هیات مدیره را بدون اینکه ابزاری در اختیار داشته باشیم ، جابجا کنیم به نظر می رسد بیشتر به سمتی می رویم که بخواهیم اعضاء هیات مدیره را بی اختیار کنیم تا اینکه بخواهیم اصول حاکمیت شرکتی را پیاه کنیم.

به گزارش ریسک نیوز،پور کیانی ، مدیر عامل بیمه ایران ، در پاسخ به سوال خبرنگار ریسک نیوز در خصوص اخباری مبنی بر کمبود نقدینگی بیمه ایران برای پرداخت تعهدات باقی مانده بیمه توسعه و انتقال رقمی از تعهدات بیمه توسعه به صندوق خسارات بدنی اذعان داشت:در حال حاضر حدود 470 میلیارد تومان بابت خساراتی که بیمه گذاران بیمه توسعه داشتند ، پرداخت کردیم و با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه قرار بر این بود که معوض مبالغی که پرداخت می کنیم ملک به اصطلاح تملک کنیم .

وی تصریح کرد: این در حالی است در حال حاضر بیش از املاکی که تملک کرده ایم ، از سوی بیمه ایران پرداخت شده است اگر چه که پذیرش زیان دیدگان هنوز از دستور کار ما خارج نشده است و همچنان تشکبل پرونده می دهیم و کار ها انجام می شود.

پور کیانی خبر داد: هفته گذشته جلسه ای با مسئولین بیمه توسعه و  رئیس دادگاه جرائم مالی و پولی داشتیم که به موجب آن مقرر شد که مجددا املاکی را به نام بیمه ایران بزنند تا بتوانیم تعهدات زیان دیدگان و بیمه گذاران را پرداخت کنیم.

مدیر عامل بیمه ایران اذعان داشت: شرکت سهامی بیمه ایران امادگی دارد که در چارچوب ضوایط و مقررات و البته مصوبات شورای عالی بیمه خسارات مردم را پرداخت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه ادامه پرداخت تعهدات بیمه گذاران توسعه در گرو انتقال ملک به بیمه ایران است ، اظهار داشت: البته باید تاکید کنم ، سرویس به بیمه گذاران که در مرحله اول تشکیل پرونده و رسیدگی به خسارات انهاست را متوقف نکردیم و در تلاشیم با فشارهایی که دادگاه بر بیمه توسعه وارد می اورد املاک جدیدی را به بیمه ایران واگذار کند تا شرکت سهامی بیمه ایران هم بتواند تعهدات زیان دیدگان را جبران کند.

مدیر عامل بیمه ایران در خصوص برآورد قیمتی نسبت به املاکی که قرار است  واگذار شود ، گفت: خساراتی که باقیمانده حدود 500 تا 600 میلیارد تومان است بنابراین با توجه به خسارات باقیمانده باید برآورد قیمتی انجام شود .

پورکیانی در خصوص کاهش محسوس سهم بازار بیمه ایران گفت : سهم بازار ایران به 32 درصد رسیده و همین سبب شده ورود و خروج پول در بیمه ایران با مشکل روبرو شود و چاره ای نداریم جز اینکه فعالانه در بازار تلاش کنیم تا سهم بازارمان حفظ شود البته ما با زور مشتری نمی اوریم و بخش دولتی هم برای قرارداد با بیمه ایران تحت فشار نیستند ، زمانیکه ماده 30 لغو شد حتی شرکتهای دولتی اجباری به قرارداد با بیمه ایران ندارند.

وی معتقد است ، برای کلیه شرکتهای بیمه شرایط کسب و کار برابر است و کسب پرتفوی به نحوه فعالیت بیمه گران بر می گردد.

پورکیانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز مبنی بر علل تغییرات ناگهانی در هیات مدیره شرکت بیمه ایران و بازگشت مجدد اعضاء به بدنه اجرایی با توجه به تاکید رئیس کل جدید بر اجرای حاکمیت شرکتی مبنی بر عدم دخالت هیات عامل در هیات اجرایی گفت:اگر بخواهیم به سمت شفافیت برویم دیر یا زود باید حاکمیت شرکتی را پیاده سازی کنیم اما موضوع اینجاست که حاکمیت شرکتی با تغییر نام و جابجایی پست ها حاصل نمی شود بلکه ابتدا باید سه کمیته اصلی ریسک ، منابع انسانی و حسابرسی ایجاد شود و اگر بدون ایجاد این کمیته ها تنها بخواهیم معاونت ها و اعضاء هیات مدیره را بدون اینکه ابزاری در اختیار داشته باشیم ، جابجا کنیم به نظر می رسد بیشتر به سمتی می رویم که بخواهیم اعضاء هیات مدیره را بی اختیار کنیم تا اینکه بخواهیم اصول حاکمیت شرکتی را پیاده کنیم.

وی تاکید کرد: اصول حاکمیت شرکتی با جابجایی اعضاء حاصل نمی شود.

وی همچنین خبر داد: پالایشگاه بیستون که طی روزهای گذشته دچار حریق شد تحت بیمه مستقیم بیمه ایران است که کارشناسان در حال ارزیابی خسارات دقیق هستند.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =