امنیت درگاه‎های پرداخت اینترنتی افزایش یافت

شرکت شاپرک، برای بهبود کیفیت و امنیت پرداخت های اینترنتی کشور، گواهی نامه های امنیت دیجیتال درگاه های پرداخت اینترنتی را ارتقا داد.

به گزارش ریسک نیوز،در دوران سخت تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران، صدور گواهی نامه های امنیتی دیجیتال رسمی برای دامنه های ایران «دات.آی.آر(.ir )» از سوی کمپانی ترکیه ای «ترک تراست» صورت می گرفت که بسیاری از درگاه های اینترنتی زیرساختی و مهم کشور از این گواهی نامه استفاده می کردند.
بر اساس این گزارش،برخی از گوشی ها و تبلت های قدیمی(به دلیل عدم امکان به روزرسانی مرورگرهای آن­ها) با گواهی نامه های صادرشده از این کمپانی سازگار نبودند و به اشتباه، خطایی امنیتی نمایش می دادند و موجب نگرانی کاربران می شدند.
شاپرک با مشاهدۀ این مشکل، پس از بررسی تامین کنندگان مختلف گواهی نامه های دیجیتال، توانست گواهی نامه امنیت دیجیتال درگاه های پرداخت اینترنتی کشور را از تامین کنندۀ دیگری دریافت کند که از ابتدای مردادماه سالجاری این گواهی نامه ها در اختیار همه شرکت های خدمات پرداخت قرار گرفته است. بر همین اساس با تسریع در به کارگیری گواهی نامه امنیت دیجیتال جدید، توسط شرکت های خدمات پرداخت کشور، مشکل خطای اشتباهی گوشی های قدیمی نیز رفع می شود و کاربران و شهروندان با احساس امنیت بیشتری می توانند علمیات پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند.
شایان ذکر است که شاپرک در آینده نیز برای درگاه های پرداخت اینترنتی جدید از این گواهی نامه امنیتی استفاده خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  4  =  3