چگونه می توان با بیمه گذاران خود همکاری طولانی مدتی داشت ؟

برای موفق بودن در شغل فروشندگی بیمه، الگو برداری از کشاورزان مناسب تر است. بجای کاشت بوته سه ماه عمر باید درخت گردو چندین و چند ساله کاشت.

به گزارش ریسک نیوز،

اگر ادعا کنیم که عرضه خدمات بیمه یکی از پیچیده ترین نوع از فعالیت های شغلی در جوامع انسانی است، پر بیراه نگفته ایم.

در عرضه خدمات بیمه، خریداران بیمه نامه ها در ذهن خود دهها سوال از فروشنده بیمه یا شرکت بیمه دارند که یا وقت پرسیدن آنها را می یابند و یا اینکه بعلت تنوع سوالات و نیاز به چندین نوع تخصص کارشناسی امکان یافتن همه پاسخ ها در یک زمان غیر ممکن است. پس همواره بسیاری از ابهامات در نزد افکار بیمه گذاران باقی می ماند.

از سوی دیگر شرکت های بیمه نیز همواره علاقمند به آشنایی با ریسک های بیمه گذاران مختلف هستند، خصوصا ریسک های بیمه گذاران بزرگ و صنعتی که از پتانسیل خسارت های انباشته وسیع بر خوردار هستند. اما آن ها نیز به دلایل مختلف امکان رسیدن به اطلاعات تک تک بیمه گذاران بطور کامل را ندارند.

البته یکی از راهکارهای شرکت های بیمه برای کسب اطلاعات از بیمه گذاران، بازدید اولیه و تهیه گزارش بازدید ریسک برای مدیریت مربوطه در شرکت بیمه است.

در هر حال بزرگ ترین مانع بین بیمه گذاران و شرکت های بیمه نداشتن شناخت کافی از ریسک های انتقالی است.

اکنون زمان عرضه سنتی خدمات بیمه و دیدار فروشنده بیمه برای تمدید بیمه نامه در سال بعد و یا ملاقات بین فروشنده بیمه و بیمه گذار در زمان اعلام خسارت و نه برای پی گیری خسارت گذشته است .

امروزه، اولین تلاش یک فروشنده حرفه ای بیمه، آشنا نمودن بیمه گذاران با فرایند اجرایی و ریسک های موجود در نزد آنان است. سپس آشنا نمودن شرکت های بیمه با این ریسک ها برای اجرای اصل حسن نیت و نیز تعیین حق بیمه مناسب است.

اگر این اقدامات توسط فروشنده بیمه نامه بدرستی و با اصول علمی مورد قبول استانداردهای مرسوم صورت پذیرد و بدین ترتیب دو سوی قرار داد به یقین و باور از تبادل صحیح اطلاعات برسند، آنگاه اصل برنده-برنده در مناسبات آنها رسیده و حتی اگر خسارت سنگینی هم حادث شود با خسارت هایی که اتفاق نیافتاده باز هم دو طرف قرار داد بیمه به توازن و منافع توافقی دست یافته اند.

بیمه گذارانی که متوجه حسن نیت فروشنده بیمه در ارتباط با منافع خویش می گرددند، هرگز دست از همکاری و حمایت از فروشنده بیمه طرف همکاری با خود بر نداشته و حتی سالیان متمادی با آنها همکاری خواهند داشت.

بدترین احساس در نزد بیمه گذاران اینست که تلقی کنند فروشنده بیمه برای کسب کارمزد و منافع شخصی و یکسویه خود به سوی آنان رفته است.

اگر بخواهیم بازار پایدار و همکاری دراز مدت بین فروشنده بیمه و بیمه گذار بوجود آید تنها راه کار مناسب آن اثبات این نکته در تبلیغات و روابط عمومی فروش برای انتقال به ذهن بیمه گذاران اینست که: برای ما ایجاد و حفظ منافع شما بر منافع ما ارجحیت دارد.

توجه کنیم که این شعار با این عملکرد و گفتار رایج فعلی که از کارمزد فروشنده فلان مبلغ به بیمه گذاران باز گردانده خواهد شد کاملا با یکدیگر در تضاد است.

برای موفق بودن در شغل فروشندگی بیمه، الگو برداری از کشاورزان مناسب تر است. بجای کاشت بوته سه ماه عمر باید درخت گردو چندین و چند ساله کاشت./حمیدرضا حاجی اشرفی کارشناس صنعت بیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  72