ترفند عجیب صرافی‎ها برای تعیین قیمت ارز

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت:برخی صرافی ها با استفاده از دلال ها در بازار ارز مسائلی را به وجود می آورند تا نرخ ارز را باتوجه به منافع خود با نوسان روبرو کنند.

به گزارش ریسک نیوز، اسدالله عباسی در رابطه با ساماندهی صرافی ها،گفت:باید پذیرفت در عملکرد برخی صرافی ها که کار دادوستد ارز را انجام می دهند،مسائل و مشکلاتی وجود دارد.
 
نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تجربه بیانگر این است که یکی از مسائلی که در بحث نوسانات غیرمنطقی ارز و سکه وجود دارد،به دلیل عملکرد نابسامان برخی از صرافی ها بوده است.    
 
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: برخی صرافی ها با استفاده از دلال ها در حاشیه بازار ارز مسائلی را به وجود می آورند تا نرخ ارز را باتوجه به منافع خود بالا و پایین کنند.
 
لزوم تعیین تکلیف صرافی های غیرمجاز
 
عباسی باتاکید برلزوم تعیین تکلیف صرافی های غیرمجاز افزود:موضوع ساماندهی صرافی ها درگذشته نیز مطرح شده،اما تاکنون این مهم بطور کامل عملی نشده است.
 
وی ادامه داد:باید بطورقاطع با صرافی های متخلف برخورد شود؛به دلیل اینکه بخشی از افزایش های قیمت ارز براساس منطق اقتصادی نبوده و به دلیل فعالیت سوداگران بوده که نرخ ارز را دریک مقطع با افزایش نجومی روبرو کردند.    
 
عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآورشد:در هر صورت بدیهی است که یکی از لازمه های ثبات اقتصادی کشور بحث ساماندهی نرخ ارز است که البته ساماندهی صرافی ها دراین راستا است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1