زیان انباشته بیمه حافظ شدت گرفت / ورود به مرحله هشدار برای سهامداران

ادامه زیان آوری شرکت بیمه حافظ می تواند تبعاتی در پی داشته باشد، چرا که شرکت (در حال حاضر و قبل ثبت افزایش سرمایه 100 درصدی) تنها مبلغ 33 میلیارد ریال تا ورود به ناحیه منفی حقوق صاحبان سهام فاصله دارد.

به گزارش ریسک نیوز،با فرا رسیدن تیر ماه، شمارش معکوس برای اعلام مالی سال 95 و برگزاری مجامع شرکت ها، سهامداران بیمه حافظ نیز در انتظار اعلام صورت های مالی سالانه شرکت هستند.

آخرین گزارش اعلام شده از سود و زیان این شرکت به صورت های 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 95 مربوط می شود . واکاوی آمار نشان می دهد ، بیمه حافظ مبلغ 49 میلیارد ریال زیان برای این دوره گزارش کرده است که در نهایت این عملکرد موجب شده سود انباشته 5 میلیون ریالی شرکت در پایان اسفند ماه سال 94، به زیان انباشته 43 میلیارد ریالی در پایان شهریور 95 بدل شود.

نگاهی به صورت های مالی بیمه حافظ در نیمه نخست 95 حکایت از آن دارد که افزایش 217 درصدی هزینه خسارت، دلیل اصلی عملکرد زیان بار شرکت بوده است. عمده این عملکرد نامناسب، به 26,5 میلیارد ریال زیان حاصل از عملکرد بیمه شخص ثالث مربوط می شود. این بیمه نامه ها در سال های 93 و 94 به فروش رسیده و خسارت های جرحی و فوتی اعلامی به شرکت، منجر به افزایش ضریب خسارت و به تبع آن باعث ایجاد زیان جاری و انباشته در 6 ماهه نخست سال 95 گردیده است.

بیمه حافظ در سال 94 نیز در 6 ماهه نخست زیان شناسایی نمود؛ اگر چه در 6 ماهه دوم با جبران عملکرد وارد سود شد. اما مبلغ سنگین زیان به بار آمده و  نحوه عملکرد  شرکت در خصوص نقدینگی در نیمه ابتدایی سال 95 و همچنین آمار اولیه منتشر شده از عملکرد شرکت در نیمه دوم سال، باعث شده است تکرار اتفاق سال 94 به امری دور از ذهن تبدیل شود.

به نظر می رسد سهامداران باید عطای سود دهی شرکت را به لقایش بخشیده و در خوش بینانه ترین حالت به عدم افزایش زیان انباشته نسبت به نیمه نخست امیدوار باشند.

شایان ذکر است ادامه زیان آوری شرکت می تواند تبعاتی در پی داشته باشد، چرا که شرکت (در حال حاضر و قبل ثبت افزایش سرمایه 100 درصدی) تنها مبلغ 33 میلیارد ریال تا ورود به ناحیه منفی حقوق صاحبان سهام فاصله دارد.

گفتنی است ، این شرکت بیمه طی سه سال اخیر بحرانهای مدیریتی زیادی را پشت سر گذاشته است از زمانی که مهران رضوانی سکان مدیریت این شرکت را دردست گرفت و در پی نارضایتی سهامداران مجبور به استعفاء شد تا تصدی مهدی ریاحی فر بر مسند مدیریت این شرکت همواره برخی عملکرد هایش  زیر ذره بین بوده است.

این تلاطمات تا دی ماه سال 95 ادامه پیدا کرد تا بالاخره عبدالرسول عطائی مدیر عامل پیشین بیمه کوثر بر مدیریت این شرکت بیمه ای تکیه زد.

اگر چه از همان زمان نیز مشخص بود که مدیریت شرکت بیمه حافظ به دلیل وضعیت نامناسب عملکردی اش و تلاطمات مدیریتی حاکم برآن کار ساده ای نباشد.

ضمن اینکه صورتهای مالی سال  95 ، این شرکت بیمه ای را در سطح چهار توانگری مالی قرار داده است و انطور که به نظر می رسد عملکرد مدیران پیشین ، گریبان مدیریت فعلی را گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  9  =