فاتحه استارت آپ بیمیتو خوانده شد ؟! / راه میان‌بُر همیشه به مقصد نمی‌رسد

نقدی بر تبلیغات کثیف بیمیتو؛

اما باید منتظر ماند که تا چه حد این روش بر تصمیم کاربران برای استفاده از خدمات بیمیتو تأثیر خواهد گذاشت و آیا این تبلیغ فاتحه‌ای است برای این استارتاپ بی‌پروا؟!

 ریسک نیوز/ محمود حق‌وردی : از پریشب که ویدئوهای تبلیغاتی استارتاپ بیمیتو را دیدم، دائم ذهنم مشغول است که چگونه بنویسم که تبلیغی بر این ویدئوها نباشد.

اول، اعتراف کنم که تصمیم داشتم آن را منتشر کنم و نظرم را در زیر آن بنویسم ولی به همان علت بالا که نگران نوعی تبلیغ برای ویدئوها باشد، منصرف شدم.

حالا که در لینکدین و توییتر، نظر دیگران را می‌بینم و همه بر کثیف و مبتذل بودن کاری که بیمیتو انجام داده، صحه گذاشته‌اند خوشحالم که در عقیده‌ام تنها نیستم.

بیمیتو برای تبلیغ به سراغ تولید ویدئوهای یک دقیقه‌ای رفته (دو مورد آن‌ها را دیده‌ام) که در آن، با استفاده از ایهام در کندن! (بین لباس و کوپن بیمه خانم‌های راننده) ذهن مخاطب را به منحرف بودن متهم کرده و در کپشن ویدئوها دعوت می‌کند دوست منحرف‌تو تگ کن!

خلاق بودن خوب است، حرفه‌ای بودن خوب است، استارتاپ و تلاش برای موفقیت خوب است … ولی چرا با این روش؟

خلاق بودن زمانی مفهوم دارد و اثر مثبت بر ذهن مخاطب می‌گذارد که در بین همین خطوط تعریف شده و هنجارهای جامعه بتواند پیام موفقی را در ذهن مخاطب به جای بگذارد.

کمپین‌های زیادی در این سال‌ها اجرا شده که بسیار موفق بوده‌اند و سراغ اصطلاحات رایج، گرافیک‌های جسورانه و عکس‌هایی رفته‌اند که پیش از این ندیده بودیم.

راهی که بیمیتو در پیش گرفته، یعنی هدف قرار دادن خانم‌ها به عنوان جنسی که خطای رانندگی زیادی دارد و از طرفی برای جبران فوری آمادگی دارد اما این را روشی میان‌بر برای ترغیب کاربران می‌دانم که تلاش دارد با استفاده از یک ایهام کثیف جنسی، پیامش را اغواکننده و جذاب نشان دهد تا کاربران آن را دست به دست کنند.

یقین دارم که طی روزهای آینده همه این ویدئوها را خواهند دید، اما باید منتظر ماند که تا چه حد این روش بر تصمیم کاربران برای استفاده از خدمات بیمیتو تأثیر خواهد گذاشت و آیا این تبلیغ فاتحه‌ای است برای این استارتاپ بی‌پروا؟!
محمود حق‌وردی / کارشناس روایط عمومی /@ePRNet

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  52  =  56