کارمندان رسمی بیمه مرکزی شاغل در بخش خصوصی هم باید به خانه بازگردند

یک مقام مسئول در وزارت امور اقتصاد و دارائی در گفتگو با ریسک نیوز گفت: کارمندان رسمی بیمه مرکزی که در شرکتهای خصوصی مشغول فعالیت هستند نیز  با ابطال ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باید به بیمه مرکزی بازگردند.

به گزارش ریسک نیوز، یک مقام مسئول در وزارت امور اقتصاد و دارائی در گفتگو با ریسک نیوز گفت: کارمندان رسمی بیمه مرکزی که در شرکتهای خصوصی مشغول فعالیت هستند نیز  با ابطال ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باید به بیمه مرکزی بازگردند.

به گفته وی در پی اقدام بیمه ایران در خصوص تعیین تکلیف کارمندان رسمی شاغل در بخش خصوصی، بیمه مرکزی نیز باید اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد و کارمندان رسمی این نهاد نظارتی که در شرکتهای بیمه خصوصی مشغول فعالیت هستند باید زودتر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ریسک نیوز برخی منابع خبری می گویند بیمه مرکزی در زمینه ماموریت کارکنان خود در شرکتهای خصوصی دارای رای مجمع است اما این در حالی است که قانون چیز دیگری می گوید.

حال باید دید اجرای این بند قانونی چه زمانی در دستور کار بیمه مرکزی قرار می گیرد.

گفتنی است،بیمه ایران هم طی نامه ای از کارکنان رسمی خود که بر اساس ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری به شرکت های خصوصی نقل مکان کرده ، خواسته که تا پایان بهمن ماه تکلیف خود را جهت بازگشت و… به شرکت بیمه ایران مشخص کنند.

بر اساس این نامه، احتمالا کارکنان رسمی بیمه ایران که بر اساس ماده 17 در شرکتهای بیمه خصوصی فعالیت می کنند، جهت تعیین تکلیف فعالیت خود باید یا بازنشسته شوند یا بازخرید کنند و یا باید به شرکت متبوع خود یعنی بیمه ایران بازگردند.

گفتنی است، احتمالا این اقدام بیمه ایران در پی رای اخیر دیوان عدالت اداری در راستای ابطال ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع امکان مأموریت کارمندان دولت به سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×  1  =