افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۱

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که ابتدا رشد کرده، بعد از آن روند ریزشی به خود گرفت و از میانه بازار رو به افزایش نهاد و در پایان معاملات با افزایش 974 واحد نسبت به روز گذشته همراه شد و به رقم یک‌میلیون و 543 هزار و 685 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1619 واحد به رقم 429 هزار و 940 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 122 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 416 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 445 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 6صدم درصد تقویت شدند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن 38 صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور در حد یک‌صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 2 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس یک‌دهم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فجر انرژی خلیج‌فارس و صنعتی گل‌گهر، مپنا و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 184 واحد کاهش به رقم 21 هزار و 219 و احد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 193 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به 360 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 766 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 406 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای برق دماوند، برق عسلویه مپنا و مسیر برق گیلان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، داروسازی دانا و بیمه اتکای ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد رو به افزایش است، برای شرکت‌های صادرات‌محور درآمد و چشم‌انداز مناسبی متصور است و امسال عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی به خاطر عملکرد سال گذشته سود خوبی به سهامداران اعطا می‌کنند. اکنون فصل برگزاری مجامع است و به گفته کارشناسان کسانی که می‌خواهند سهامداری کنند، قبل از دریافت سود مجامع، سهام خود را نفروشند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  25