نرخ رشد خسارت رشته درمان از حق بیمه عاید شده سبقت گرفت

بررسی روند عملکرد رشته درمان در 10 سال اخیر

نکته قابل توجه در این زمینه آنکه نرخ رشد خسارت واقع شده نسبت به حق بیمه عاید شده با رشد بیشتری همراه شده به طوری که میانگین نسبت های ذکر شده به ترتیب برای خسارت و حق بیمه این رشته 28% و 31% بوده است.

به گزارش ریسک نیوز رشته درمان یکی از مهم ترین رشته های صنعت بیمه است که سهم قابل توجهی از حق بیمه های عاید شده و خسارت پرداختی را همه ساله به خود اختصاص می دهد.

روند حق بیمه عاید شده این رشته در 10 سال اخیر صعودی بوده است. هم چنین خسارت واقع شده نیز طی این سال ها روندی صعودی به خود گرفت؛ اما نکته قابل توجه در این زمینه آنکه نرخ رشد خسارت واقع شده نسبت به حق بیمه عاید شده با رشد بیشتری همراه شده به طوری که میانگین نسبت های ذکر شده به ترتیب برای خسارت و حق بیمه این رشته 28% و 31% بوده است.

بررسی بیشتر این عملکرد این رشته بیمه ای نشان می دهد در سال های ابتدایی ضریب خسارت روندی رو به رشد داشته و از 107% در سال 91 به 117% در سال 92 افزایش یافته است؛ اما پس از آن با کاهش همراه شده و در سال های 1398 و 1399 به ترتیب به 85% و 81% تقلیل یافته که علت عمده آن تاثیرات کرونا بر مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی بوده است؛ در سال 1400 نیز مجدد شاهد رشد ضریب خسارت به رقم 113% بودیم که این به معنای زیان ده شدن این رشته در سال یاد شده می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  3  =