افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 37 هزار و 690 واحدی به رقم 2 میلیون و 518 هزار و 331 واحد رسید و به این ترتیب کانال 2.5 میلیون واحدی برای نخستین بار فتح شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص هم وزن امروز با افزایش 20 هزار و 433 واحد به رقم 845 هزار و 396 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 9 میلیون و 310 هزار میلیارد تومان رسید.

 معامله‌گران امروز بیش از 22.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 17 هزار و 367 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز رشد کردند و به رنگ سبز درآمدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.5 درصد افزایش یافتند.  شاخص کل و شاخص قیمت هموزن نیز 2.4 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.5 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.5 درصد و شاخص بازار دوم 1.53 درصد رشد کرد.امروز نمادهای فولاد مبارکه، مخابرات، پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، کشتیرانی و ملی‌مس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 577 واحد افزایش به رقم 31 هزار و 722 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 765 هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس هم 501 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 9.2 میلیارد سهام در قالب 518 هزار فقره معامله و به ارزش 20 هزار و 179 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 37.5 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای فولاد هرمزگان، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، انتخاب الکترونیک، بیمه پاسارگاد و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

گرچه امروز هم رکورد شاخص بورس شکسته شد و شاخص رو به رشد است، اما نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و دولت قصد دارد برای رشد تولید بازار سرمایه را هم به عنوان سکویی برای تأمین مالی در اقتصاد تقویت کند و بهترین محل برای گردآوری سرمایه‌های سرگردان بازار سرمایه است، اما با توجه به ریسک و نوسان در این بازار حتماً باید با مطالعه و تحقیق صورت گیرد و در مراحل ابتدایی برای سرمایه‌گذارن غیرحرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید اقدام شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

14  +    =  24