در بیمه درمان تکمیلی از مرز زیان ده بودن نیز گذشتیم / ناترازی شرکتها در ظرفیت پوشش ریسک

بیشترین خسارت پرداختی به رشته بیمه درمان تکمیلی اختصاص دارد وباید گفت که در این حوزه از مرز زیان ده بودن نیز گذشته ایم و با این روند آینده بسیار نگران کننده است.

به گزارش ریسک نیوز رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه هم اندیشی اعضای شورای هماهنگی بیمه های استان خراسان رضوی با بیان مطلب بالا به مهم ترین چالش‌های صنعت بیمه اشاره کرد و گفت وجود چالش های متنوع در این صنعت نشان از گستردگی این حوزه دارد.
مجید بهزادپور از مواردی چون ” کمبود تقاضا و بالابودن عرضه ” ، ” فرایندهای مرتبط با پرداخت خسارت در حوزه هایی چون تکریم بیمه گذار، کند بودن شیوه‌های
انجام کار و پرداخت خسارت” ، ” مباحث مرتبط با استقلال نهاد ناظر ” ، ” عوارض نامتعارف بر این صنعت ” و “شیوه های تصمیم گیری در شورای عالی بیمه ” به عنوان برخی از چالش‌های صنعت نام برد.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به” کاهش ارتباطات بین المللی بیمه ” به عنوان یک چالش مهم اشاره کرده و افزود: این موضوع علاوه بر حبس ریسک های بزرگ درداخل کشور باعث شده که انتقال تجربیات و استانداردهای روز بیمه ای به کشور انجام نشود .

بهزادپور افزود در برخی از شرکت‌ها ناترازی در ظرفیت پوشش ریسک وجوددارد و وظیفه بیمه مرکزی نظارت جدی بر این روندها با اهرم هایی چون نظارت مالی و البته کم کردن دخالت ها است .
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از این جلسه از رشته های بیمه درمان و بيمه شخص ثالث به عنوان رشته هایی یاد کرد که با توجه به خسارتهای بالا ، زیان های زیادی را بر عملکرد صنعت گذاشته اند و اگر درست مدیریت نشود به بحران تبدیل می شود.
وی در همین رابطه گفت ؛ بیشترین خسارت پرداختی به رشته بیمه درمان تکمیلی اختصاص دارد وباید گفت که در این حوزه از مرز زیان ده بودن نیز گذشته ایم و با این روند آینده بسیار نگران کننده است.هرچند دراین زمینه اقداماتی مانند اصلاح آیین نامه ۹۴ و آیین نامه مناقصات صورت گرفته است ولیکن مدیریت درست این شرایط مستلزم همکاری و همراهی همه ارکان این صنعت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  2  =