نقش آموزش در افزایش ضریب نفوذ بیمه

یک کارشناس بیمه

یک کارشناس بیمه با اشاره به اهمیت آموزش در افزایش ضریب نفوذ بیمه، گفت: رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه به برنامه‌ریزی مالی صحیح برای انتقال ریسک‌ بیمه‌گران می‌انجامد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس داود یوسفی در خصوص وضعیت صنعت بیمه کشور اظهار داشت: صنعت بیمه در مرحله گذار از دولتی به خصوصی است و در این حالت با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است.

این کارشناس بیمه با اشاره به لزوم توجه به وضعیت مالی شرکت‌ها گفت: اگر وضع مالی شرکت‌ها مطلوب باشد، صنعت بیمه می‌تواند رشد و بالندگی داشته باشد، در غیر این صورت، شرکت‌های بیمه نمی‌توانند فعالانه عمل کنند.

یوسفی گفت: در وضعیت فعلی با ورود شرکت‌های خصوصی جدید، خصوصی شدن برخی شرکت‌های بیمه دولتی و همچنین موضوع آزادسازی نرخ‌ها، صنعت بیمه نتوانسته است به اهداف مدنظر خود دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: البته متولیان صنعت بیمه در تلاش‌ هستند تا با سرعت مطلوب و معقول از این مرحله گذر عبور کنند و با راهبردهای موردنظر به اهداف برسند.

یوسفی در مورد برنامه بیمه مرکزی برای رتبه‌بندی بیمه‌گران گفت: این کار اقدام بسیار خوبی است و به بیمه‌گذاران کمک می‌کند تا دانسته ریسک خود را به شرکت‌های بیمه واگذار کنند.

وی ادامه داد: همچنین با انجام رتبه‌بندی، بیمه‌گران می‌توانند با در نظر گرفتن رتبه خود برنامه‌ریزی مالی صحیحی برای انتقال ریسک‌ها انجام دهند تا در زمان مواجهه با خسارات بتوانند آن را تأمین کنند.

این کارشناس مسائل بیمه در پاسخ به سؤالی راجع به چگونگی افزایش ضریب نفوذ بیمه گفت: برای این کار آموزش نقش اساسی را ایفا می‌کند و لازم است کشور برای این موضوع سرمایه‌گذاری کند.

یوسفی اضافه کرد: در حال حاضر رشته بیمه در ایران تنها تا مقطع کارشناسی وجود داشته و تحصیلات تکمیلی در این رشته وجود ندارد همچنین کارکنان صنعت بیمه هم نیاز به آموزش‌های تخصصی در این زمینه دارند.

وی گفت: همزمان با آموزش، مردم هم باید بیشتر با خدماتی که شرکت‌های بیمه دراختیار آنها قرار می‌دهد، آشنا شوند و فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

به گفته این کارشناس بیمه هر چه تعداد بیمه‌گزاران بیشتر شود و ریسک‌های تحت پوشش بیمه با قیمت واقعی صورت بگیرد، در جبران خسارت مؤثر‌تر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  24  =  25