نادران : هیچ فرقی نباید میان افراد در رسیدگی باشد

در حاشیه دادگاه اختلاس از بیمه

الیاس نادران اظهار کرد: با توجه به اتهاماتی که متوجه متهمان است و همچنین وسیع بودن حجم عملیات مالی صورت گرفته، به طور طبیعی جریان رسیدگی طولانی خواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا الیاس نادران ـ منتخب مردم تهران در مجلس نهم ـ در حاشیه چهارمین جلسه از دومین مرحله رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اتهاماتی که متوجه متهمان است و همچنین وسیع بودن حجم عملیات مالی صورت گرفته، به طور طبیعی جریان رسیدگی طولانی خواهد بود.

 

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از سه سال از زمان کشف جرم می‌گذرد و روند دادرسی طولانی شده است، به طور طبیعی زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه نیز طولانی خواهد بود.

 

نادران تصریح کرد: خوشحالم که متهمان فرصت کافی برای دفاع دارند و نماینده دادستان با دقت اظهارات متهمان را می‌شنود و از کیفرخواست دفاع می‌کند اما متاسفم که نام مقامات ذی‌ربط هم توسط متهمان و هم توسط دادگاه برده نمی‌شود و فقط به این نکته اکتفا می‌شود که عده‌ای از مقامات هم هستند.

 

وی افزود: امیدواریم رسیدگی ادامه یابد و تفاوتی میان رسیدگی به متهمان در زندان و آن مقامات وجود نداشته باشد زیرا دادگاه علنی است و متهمانی که سه سال است در زندان به سر می‌برند، به دلیل همین اتهامات در زندان هستند. مابقی هم اگر اتهام شراکت، معاونت یا هر سمتی که دارند باید نامشان برده شود و نباید استثنایی قائل شد.

 

خبرنگاری با اشاره به اظهارات یکی از متهمان مبنی بر اینکه در اوایل بازداشت به وی فشار می‌آوردند که نام مقامات را ذکر کند از نادران خواستار توضیح شد که وی گفت: مستندات به اندازه کافی وجود دارد و هیچ فشاری وجود نداشته و از ابتدا روشن بوده که فعالیت آنها چگونه بوده است و پول‌هایی که به حساب دیگران می‌رفته نیز مشخص است.

 

نادران در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا اسامی برخی از مسئولان گفته نمی‌شود، یادآور شد: این موضوع را از دادگاه بپرسید ولی اگردادگاه ارائه کند، رییس دادگاه می‌تواند بخواهد که صراحتا بیان شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ استثنایی نباید میان فرد، مقام و قوه‌ای در رسیدگی وجود داشته باشد. همه افراد در مقابل قانون مساوی‌ هستند و هیچ‌جا ننوشته که عده‌ای مساوی‌ترند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  48