احتمال بروز تصادفات رانندگي دختران 15 درصد بیش از پسران

بررسی عوامل رانندگی پر خطر میان جوانان:

بیش از 3400 جوان زير 21 سال در سوانح وسیله نقلیه موتوری در سال 2009 کشته شدند، اما این تعداد 75 درصد از آمار سال 1975 کمتر است.تقریبا در همه زمینه های مورد بررسی احتمال اینکه دختران درگیر شرایط خطرناک یا آشفتگی در رانندگی شوند، 15 درصد بیشتر از پسران است.

به گزارش ريسك نيوز مطالعات نشان می دهد که دختران نوجوان با احتمال بسیار بیشتری از پسران درگیر رفتارهای پریشان در رانندگی می شوند.

آنجلا پترسون از بریجستون آمریکا، انجام دهنده این مطالعه، گفت:"در بحث تخلفات رانندگی تفاوت قابل ملاحظه ای میان دختران و پسران وجود دارد. تقریبا در همه زمینه های مورد بررسی ما، احتمال اینکه دختران درگیر شرایط خطرناک یا آشفتگی در رانندگی شوند، 15 درصد بیشتر از پسران است."

اکثریت قریب به اتفاق دختران جوان شرکت کننده در این بررسی گفتند تغییر  موسیقی در پخش اتومبیل یا صدای بلند موسیقی باعث حواس پرتی آنها شده است. 83 درصد آنها نیز گفتند داشتن بیش از یک مسافر در وسیله نقلیه باعث از دست دادن تمرکزشان بر جاده می شود.

در حالیکه اکثر جوانان اعتراف کردند که به احتمال زیاد هنگام رانندگی با رادیو مشغول می شوند، اما این را به عنوان خطر کمتری نسبت به دیگر عوامل تصادف در نظر می گیرند. به نظر این جوانان رانندگی در حالت مستی، خواندن پیامک، خوردن غذا هنگام رانندگی و داشتن مسافر در ماشین بزرگترین عوامل حواس پرتی در سن آنها می باشند.

تنها یک سوم از جوانان در این نظرسنجی گفته اند بر این باورند که صحبت کردن با تلفن حین رانندگی بسیار خطرناک است. بیست درصد آنها اعتراف کردند گه گاه هنگام رانندگی پیامک می زنند.

بنا به گزارش موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه، رانندگان 16 ساله تعداد تصادف بالاتری از رانندگان در هر سن دیگری دارند، اما روند رو به کاهشی از میزان مرگ و میر نوجوانان در بزرگراه های این کشور وجود دارد. بیش از 3400 نوجوان در سوانح وسیله نقلیه موتوری در سال 2009 کشته شدند، اما این تعداد 75 درصد از آمار سال 1975 کمتر است.

یکی از نشانه های خوب برای پدر و مادر ها و راننده هایی که جاده ها را با نوجوانان شریک هستند اینست که ظاهرا خطر رانندگی در حالت غير عادي ناشي از مصرف الكل در حال دور شدن از جوانان است. تنها 2 درصد از زنان و 3 درصد از مردان اعتراف کرند که الکل نقشی در رفتار های پر خطر رانندگی آنها دارد. 95 درصد وانان مورد مطالعه آگاه بودند که نوشیدن و رانندگی بسیار خطرناک  است که بالاترین درصد تمام سوالات پرسیده شده را به خود اختصاص می دهد.

وزیر حمل و نقل، ری لاهود، که موضوع رانندگی متخلفانه را یکی از اولویت های اصلی خود ساخته، گفت:" تا وقتی من وزیر هستم، قصد داریم حداکثر تلاشمان را برای پایان دادن این مشکل کشنده انجام دهیم."

منبع: insuranceheadlines.com

ترجمه: احسان یزدانی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  3  =