سود صنایع غذایی در بورس تهران ۱۲ درصد بیش از پیش بینی ها

کارشناس شرکت سرمایه گذاری ملی ایران گفت: صنایع غذایی حاضر در بورس تهران ۱۲ درصد سود، بیش از اهداف پیش بینی شده خود، محقق کرده اند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا فرهاد رمضان با اشاره به اینکه صنایع غذایی حاضر در بورس 12 درصد بیش از اهداف پیش بینی شده در بازار حرکت کردند، گفت: این به معنی رشد 12 درصدی بازدهی کسب شده توسط سهام داران این گروه است.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز اظهار داشت: با توجه به نوساناتی که قیمت دلار داشت، شرکت های حاضر در گروه صنایع غذایی سودهای خود را محتاطانه پیش بینی کردند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ها نسبت به نرخ برابری ارز و دلار دچار تردید هستند، خاطرنشان کرد: بر این اساس شرکت ها برای تعیین قیمت دلار در بودجه های خود چند سناریو را در نظر گرفتند، اول اینکه امکان دارد قیمت دلار تک نرخی باقی بماند و کاهش قیمت دلار یک سناریوی دیگر است.

کارشناس شرکت سرمایه گذاری ملی با اشاره به اینکه رشد صعودی قیمت ارز سناریوی دیگر بود که شرکت های حاضر در صنایع غذایی برای تعیین قیمت ارز در بودجه های خود آن را در نظر گرفتند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، درسودهای پیش بینی شده شرکت ها جانب احتیاط رعایت شده است .

رمضان با اشاره به وضعیت شرکت های حاضر در گروه صنایع غذایی گفت: برای تحلیل حاضران این گروه بهتر است حاضران را به تفکیک نوع فعالیت بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گروه روغن نباتی یکی از گروه های حاضر در صنایع غذایی است، تصریح کرد: از میان شرکت های حاضر در این گروه برخی شرکت ها توانستند با توجه به حجم تولیدات خود 100 درصد سود پیش بینی شده است، را محقق کنند و حتی برخی شرکت ها هم از پیش بینی جلوتر بودند .

رمضان شرایط حاکم بر گروه قند و شکر یکی دیگر از گروه های حاضر در صنایع غذایی اظهار داشت: طی سال گذشته حاضران این گروه به دنبال رشد قیمت جهانی با اقبال خوبی روبرو شدند و سهامشان رشد قابل توجهی را در بازار شاهد بود .

کارشناس شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با تاکید بر رشد قیمت های جهانی در بخش قند و شکر طی سال گذشته گفت: علاوه بر این موضوع، عدم استقبال از واردات به دلیل کشت خوب چغندر موجب شد تا حاضران این گروه هم سود خوبی را برای سهام دارانشان را به همراه بیاورند.

رمضان با اشاره به مزایای صنعت قند و شکر در این سال، اظهار داشت: هزینه های مالی پایین، امکان خرید شکر خام از بنادر با قیمت مناسب و کشت چغندر در سطح وسیع از جمله عواملی بودند که سهام این گروه را برای سهامداران جذاب کرد.

وی با بیان اینکه سه سال قبل قیمت جهانی شکر کاهش یافته بود، افزود: در این زمان واردات هم به میزان زیادی بالا بود و برای تولید کنندگان داخلی فرصت رقابت فراهم نبود، همین موضوع سهام این شرکت ها را در شرایط نامطلوبی قرار داده بود اما این شرایط در سال قبل کاملا متفاوت شد به طوری سهام این گروه جذابیت بالایی برای خرید پیدا کرد.

کارشناس شرکت سرمایه گذاری ملی با بیان اینکه شرکت های فوق سال گذشته خود را با شرایط تولید وفق دادند، تصریح کرد: به این ترتیب طی سالی که گذشت شاهد رشد بین 7 تا 8 درصدی قیمت سهام این گروه در بازار بودیم به طوری که بیش از 60 درصد شرکت های قندی توانستند سودهای پیش بینی شده خود را پوشش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  2