«ج.الف»: وضع مالی‌ام از ابتدا خوب بوده است

سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران/۲

در ابتدای سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران، قاضی مدیرخراسانی «ج.الف» را به جایگاه احضار کرد و از وی خواست که به دفاع از خود بپردازد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا این متهم پس از حضور در جایگاه اظهار کرد:‌ در مورد آقای «م» توضیحات لازم را داده‌ام. با وی دوست بودم و به او پولی قرض دادم و هیچ شکایتی از او ندارم.

وی ادامه داد: 500 میلیون تومان به آقای «ی.د» داده‌ام. این مبلغ را نه در ساک، نه در پلاستیک، بلکه همین‌طوری به وی پرداخت کردم. بانک در این راستا به من اطلاع داد که چک‌ها پاس نشده است. من با آقای «ی.د» تماس گرفتم، وی خارج از کشور بود و طی تماسی که ایشان با بانک گرفته بود، طی چند فقره چک قرض من را پرداخته کرد. همچنین چکی که من از ایشان دریافت کردم، چک شخصی است. آقای «ی.د» مدعی است که من پول‌ها را در داخل ساک به وی داده‌ام که من این موضوع را قبول ندارم.

«ج.الف» تصریح کرد: با آقای «ح.ن» دوست و همشهری هستیم. من کارمند دولت نیستم. با آقای «ح.ن» معامله کردم و چک‌ها توسط سیستم بانکی وصول شده است. تمامی چک‌ها بابت زمین بوده که به من پرداخت شده و من آنها را به صاحبش داده‌ام.

این متهم افزود: آقای «ح.ن» از دسته‌چک من چک نوشته و مابقی را چند ماشین فروختم و سند زدم که در دفتر اسناد رسمی مدارک آن موجود است و تمامی اینها معامله بوده که بعد از مدتی فسخ شده است. در این راستا من از اختلاس آقایان خبر ندارم. هیچ اطلاعی از کار آنها نداشتم. آنها مدعی هستند که از رفتن آقایان به کرج باخبر بوده‌ام در حالیکه هیچ اطلاعی از کرج رفتن آقایان نداشتم.

وی با بیان اینکه من در اختلاس نقشی ندارم، خاطرنشان کرد: من روحم از این ماجراها خبر ندارد. چه شبکه‌ای؟ من زمین فروخته‌ام و معامله کرده‌ام و همه چک‌ها از طریق سیستم بانکی وصول شده است.

«ج.الف» با اشاره به متن کیفرخواست که در آن اتهام وی عضویت در شبکه 800 میلیون تومانی نامشروع مطرح شده است، گفت: چه معامله نامشروعی داشته‌ام؟ تمام کارها از طریق سیستم بانکی انجام شده است. من نه پول نامشروعی را دریافت و نه پرداخت کرده‌ام. طبق قرارداد رسمی معامله‌ای انجام داده‌ام و چند ماشین فروخته‌ام.

وی تصریح کرد: در کیفرخواست من بیان شده که از موقعیت قضایی سوء استفاده کرده‌ام. من از چه کسی سوء استفاده کرده‌ام؟ عکس من را در اینترنت بگذارید و بگویید این شخص سوء استفاده کرده است. من به چه کسی خودرو واگذار کرده‌ام؟ به کدام افراد؟ به غیر از پسر آقای «م» که به وی علاقه داشتم. قبل از اینکه در دانشگاه قبول شود گفتم چه چیزی می‌خواهی که او به من گفت چند روزی ماشینتان را به من بدهید و من قبول کردم. من خودرویی به کسی واگذار نکرده‌ام. این اتهامات برای من خیلی سنگین است.

این متهم افزود: من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده‌ام و در خانواده آموخته‌ام که پیروی از ولایت فقیه، پیروی از رسول خداست. من وظایف شرعی و قانونی خود را انجام داده‌ام و هیچ سودی بابت هیچ کاری دریافت نکرده‌ام. جرم من چیست؟ من کدام اموال دولت را گرفته‌ام؟ گرفتن معدن شن و ماسه به آقای «ی.د» چه ارتباطی دارد؟ هیچ تبانی در میان نبوده است. یکی از اتهامات من در کیفرخواست، معاونت در پرداخت رشوه است. من به چه کسی رشوه داده‌ام؟ با آقای «م» چه کاری داشته‌ام که بخواهم به وی رشوه بدهم؟ از آقای «ی.د» چه کاری را خواستم انجام دهد که بخواهم به وی رشوه پرداخت کنم؟ به آقای «ک» پولی داده‌ام زیرا در دفتر خواهرم مشغول به کار بوده است. آقای «ک» زمانی که خواست منزلی بخرد با من تماس گرفت و مبلغی را به ایشان قرض دادم که چک‌هایش موجود است. به آقای «ح» چه پولی داد‌ه‌‌ام؟ من چه وام و چه پولی از بانک‌ها گرفته‌ام؟ چه کار غیرقانونی انجام داده‌ام؟

این متهم گفت: من شرکتی به نام قشم ندارم. یکی از اتهامات من، گرفتن پول از آقای «د.س» در زمان آشنایی است؛ در حالی که زمانی که کسی با کسی آشنا می‌شود کارت ویزیت می‌دهد. آقای «د.س» به من در داخل پاکت کارت ویزیت داده،‌ نه کارت پول.

وی تصریح کرد: من ضامن آقای «م» شدم. هم‌اکنون اگر از من پرسند آقایان «م» و «ی.د» چگونه افرادی هستند می‌گویم آدم‌های خوبی هستند. من در بانک‌ها چه کار می‌کردم؟ چه پول و مالی از بانک‌ها دریافت کرده‌ام؟ دوست بودن جرم نیست، خلاف کردن جرم است. آقای «د.س» در بخشی از اظهاراتشان کم‌لطفی کردند. وی به بانک ملت بدهکار بوده و با استفاده از شرکتی که وابسته به بانک ملت است دو میلیارد وام گرفته و آن شرکت چک‌ها را برگشت داده که تمامی اسنادش در بانک مرکزی موجود است. وی در بانک ملت آدم دارد و هر اتفاقی که رخ می‌دهد به ایشان اطلاع می‌دادند؛ بنابراین موضوع بانک ملت همین بوده است. چکی داده شده و چکی برگشت خورده است.

«ج.الف» در مورد وضعیت مالی خود گفت: سال 73 سربازی من در شهرستان خوی تمام شد. من سرباز اطلاعات بودم. قبل از سال 73 در تهران، نواب منزل داشتم و از سال 73 به بعد در بهترین جای تهران که خانه متری 100 هزار تومان بود زمین‌هایی را پیش‌فروش کردیم. از سال 73 تا 76 آپارتمان‌هایمان در بهترین جای تهران متری 350 هزار تومان شد و از سال 82 تا 85 همان منطقه به رشد 5/5 تا شش میلیون تومان رسید. کدام کارمندی می‌تواند در عرض 15 سال پولش 50 برابر شود؟ وضع مالی من از ابتدا خوب بوده است.

وی افزود: تمامی ثروت پدرم در اختیار من است. کوچک‌ترین فرد خانواده و امین خانواده هستم. به من اتهام زده‌اند که من فامیل‌هایم را به شرکت بیمه آورده‌ام. کدام فامیل‌هایم را؟ دو خواهرم که دبیر هستند و یکی دیگر پزشک. اگر من به کسی زنگ زدم و سفارشی کردم آماده مجازات هستم.

ادامه دارد…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =