پذیره نویسی بانک قوامین از چهارشنبه آغاز می شود

مدیر بازار فرابورس گفت: پذیره نویسی بانک قوامین ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه از ۱۴ تیر ماه به مدت ۱۵ روز در بازار سوم انجام می شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا 'امیر هامونی' گفت: بانک قوامین که سرمایه ثبت شده آن 2.800 میلیارد ریال است برای تامین افزایش سرمایه خود به چهار هزار میلیارد ریال، قصد دارد مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال که شامل یک هزار و 200 میلیون سهام است از طریق سلب تمام حق تقدم و فروش سهام با صرف، از چهارشنبه 14 تیر ماه به مدت 15 روز در بازار سوم پذیره نویسی کند.

وی تصریح کرد: این افزایش سرمایه در خصوص احراز حداقل سرمایه مورد نیاز بانک ها بر اساس مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و ارتقاء ساختار مالی صورت می گیرد.

هامونی تاکید کرد: صرف سهام حاصل از عرضه سهام ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه، پس از کسر هزینه های مربوط به انتشار سهام، در وجه سهامداران قبلی شرکت پرداخت می شود.

وی با اعلام این که پذیره نویسی از طریق شبکه کارگزاری فرابورس انجام می شود افزود: شرکت توسعه سرمایه گذاری قدر متعهد پذیره نویسی است و کارگزاری بانک ملی عامل فروش تعیین شده است.

هامونی با اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی 'ددد' یادآور شد: خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداخت می شود، بنا بر این خریداران تنها مبلغ یک هزار و 500 ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می کنند.

مدیر بازار فرابورس خاطر نشان کرد: حداکثر میزان خرید سهام برای هر کد مالکیت اشخاص حقیقی 10 هزار سهم و برای اشخاص حقوقی 30 هزار سهم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: محدودیتی در خصوص حداقل میزان خرید سهام وجود ندارد و سرمایه بانک نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری باشد.

هامونی افزود: پذیره نویسان می بایست فاقد هر گونه بدهی غیر جاری به بانک ها و موسسات اعتباری باشند و اشخاص حقوقی غیر بانکی که بخشی از سرمایه و یا سهام آنها متعلق به دولت و یا شرکت های دولتی بوده و یا تحت مدیریت بخش دولتی قرار دارند نمی توانند در بانک، سهامدار باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

60  −    =  54