پیش بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته آینده دارند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از کیتکو،اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو معتقد هستند که سیاست پولی انبساطی و مشکلات بحران بدهی در اروپا باعث خواهد شد تا قیمت این فلز زرد در هفته آینده افزایش یابد.

24 نفر در این رای‌گیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این بین 20‌نفر اعتقاد به افزایش قیمت طلا دارند؛ دو نفر انتظار کاهش قیمت‌ها در هفته آتی دارند در حالی که دو نفر اعتقاد به ثبات و نوسانات اندک بازار طلا دارند. با این حساب 83.4‌ درصد از افراد اعتقاد به افزایش قیمت دارند، 8.3‌درصد از افراد کاهش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند و 8.3‌ درصد نیز انتظار نوسانات اندک را دارند.

طرفداران افزایش قیمت با کارلوس پرز سانتالا، کاگزار فلزات گرانبها در بازارهای آتی، هم عقیده هستند. وی معتقد است که "عواملی مانند اجرای سیاست تسهیل کمی به صورت مداوم (QEF)، مشکلات استخراج در آفریقای جنوبی، مشکلات ناشی از بحران بدهی در اروپا و سیاست‌گذاری‌‌های بانک مرکزی چین منجر به افزایش قیمت طلا خواهند شد." آدام هیوزن، مدیر و استراتژیست یک شرکت سرمایه‌گذاری، اعتقاد دارد که " بازار طلا به یک شرکت جدید اپل (Apple) برای سرمایه‌گذارانی تبدیل شده است که اعتقاد دارند که قیمت طلا در این بازار تا انتهای سال به 2000‌ دلار در هر اونس خواهد رسید."

به گزارش اقتصاد آنلاین، همه شرکت‌کنندگان انتظار افزایش قیمت در هفته آینده را ندارند. بعد از جهش ناگهانی طلا در روزهای گذشته، تعدادی از شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند که در هفته آینده، روند قیمتی طلا این منافع را جبران خواهد کرد و به سطوح قبلی خود باز خواهد گشت.

طرفداران ثبات قیمت طلا و نوسانات اندک آن استدلال می‌کنند که بازار طلا در حال‌حاضر در یک مسیر پیش‌بینی شده در حال حرکت است و نیاز به زمان برای هضم اثرات ناشی از جهش ناگهانی اخیر در قیمت طلا را دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  24