روند نزولی نرخ ارز در بازار آزاد

جمعی از صرافان و فعالان بازار ارز با بیان آنکه ‌معاملات در این بازار نسبت به هفته های گذشته رونق گرفته، پیش بینی کردند با توجه به تدابیر و اقدامات انجام شده در بازار ارز نرخ ها در این بازار کاهش یابد.

به گزارش ریسک نیوز،با وجود افزایش حباب قیمت ها در بازار ارز، برخی از فعالان بازار ارز و صرافان معتقدند قیمت ها در این بازار رو به پایین خواهد بود.

پس از اینکه در هفته‌های گذشته نوسان نرخ ارز به اوج خود رسید و با خودداری برخی صرافی‌ها از انجام معاملات، رشد قیمت ها در این بازار شدت گرفت از هفته گذشته نوسان روزانه نرخ دلار به حداقل رسید و این روند با آغاز هفته جاری نیز ادامه دار شده است.

البته بازار ارز در چند هفته گذشته با اقدامات بانک مرکزی شاهد خروج سفته‌بازان از این بازار بود زیرا این بانک از روز های گذشته به صورت جدی برای کنترل بازار ارز وارد میدان شده است.
اقدامات بانک مرکزی درحقیقت به منظور جلوگیری از تلاطم احتمالی در بازار ارز بود که به گفته صرافان عرضه ارز در روز های گذشته به بازار بیش از روال قبلی بوده و این امر تاحدودی قیمت‌های بازار ارز را کاهش داده است.

راه اندازی مرکز مبادلات ارزی نیز یکی دیگر از راهکار ها برای کاهش و تثبیت نرخ ارز بوده و از زمان راه اندازی این مرکز همواره مسوولان بر تاثیر گذاری آن در دراز مدت بر بازار آزاد ارز تاکید کرده اند .
البته با گذشت یک ماه از راه اندازی این مرکز تاثیر آن بر بازار نمودار شده و از هجوم متقاضیان بر بازار کاسته است.
در همین حال ˈ‌مینو کیانی راد ˈ معاون ارزی بانک مرکزی از اقدامات جدید برای شتاب‌‌دهی پرداخت ارز در مرکز مبادلات خبر داده و گفته است بررسی تقاضاها در مرکز مبادلات ارزی بر اساس اولویت‌های کالائی صورت می‌گیرد و اقداماتی در دست انجام است تا مدت زمان انتظار برای دریافت ارز مورد نیاز به حداقل برسد.
کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که با توجه به این اقدامات تاثیر مرکز مبادلات ارزی در آینده بیش از پیش بر بازار آزاد ارز نمودار شود.
بنا به اعلام صرافان، در صورت افزایش تزریق دلار به بازار توسط بانک مرکزی بزودی قیمت هر دلار آمریکا به سه هزار تومان کاهش می یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  1  =