۴ شرکت ژاپنی در بین ۱۰ شرکت برتر بیمه در جهان

شرکت های ژاپنی توانستند با عبور از دیگر شرکت های بیمه در جهان، در راس فهرست برترین ها قرار بگیرند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از اینشورنس نیوز، بر اساس آخرین رده بندی اعلام شده، چهار شرکت بیمه در ژاپن توانستند در میان 10 شرکت برتر جهان جای بگیرند.

 

بنا بر این گزارش، این رده بندی براساس میزان حق بیمه های خالص منعقد شده، صورت گرفته است.

 

همچنین طبق اطلاعات ارائه شده از سوی "ام.ای بست" شرکت "بیمه پست" ژاپن همچنان در راس این فهرست قرار دارد.

 

ژاپن دارای دومین بازار بزرگ بیمه‌ دنیاست‌ و بین اقتصاد ژاپن و صنعت بیمه آن‌ رابطه تنگاتنگی وجود دارد؛ این ارتباط زمانی‌ مشخص شد که رکود اقتصادی تاثیر زیادی بر بازار بیمه این کشور گذاشت

.

در این گزارش آمده است که حضور چهار شرکت ژاپنی در میان 10 شرکت برتر جهان نشان می دهد که هر کشور بدون توجه به رویدادها و اتفاق های جهانی می تواند در راستای پیشبرد منافع خود عمل کند. همچنین این حضور منعکس کننده تاثیرات رشد اقتصادی در آسیا، بحران یورو و شرایط نامناسب اقتصادی جهان است.

 

در این رده بندی جدید، شرکت "نیپون لایف" از رده دوازدهم به جایگاه هفتم صعود کرده است و شرکت "میجی یاسودا لایف" ژاپن نیز از رتبه بیستم به رده هشتم رسیده است.

 

بر اساس قانون جدید بیمه که در سال ۱۹۹۶ در ژاپن به تصویب رسید و هدف آن آزاد سازی صنعت بیمه این کشور بود، بازار بیمه این کشور و چگونگی نظارت بر آن دستخوش تغییرات زیادی شد. نظارت بر صنعت بیمه ژاپن را می توان به دو بخش تقسیم کرد؛ نظارت دولت بر شرکت های بیمه و حمایت دولت از حقوق بیمه گذاران.

 

در گزارش ام.ای بست همچنین درباره بیمه اتکایی در جهان آمده است که به رغم ادامه چالش های موجود در این بخش، چشم انداز بیمه اتکایی همچنان روشن و باثبات است؛ این در حالی است که خطراتی این بخش را تهدید می کند.

 

در این گزارش بر این نکته نیز تاکید شده که انتظار می رود با اجباری شدن بیمه شخص ثالث اتومبیل ها در چین، این صنعت رشد چشمگیری داشته باشد و سرمایه گذاران جدیدی را به چین بکشاند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

70  −  61  =