دلایل عدم استقبال از بیمه های عمر تشریح شد/ بیمه جامع خودرو به زودی عرضه می شود/برنامه های بیمه توسعه در سال 92

از سوی مدیرعامل بیمه توسعه در گفت و گو با ریسک نیوز ؛

باید بیمه‌های عمر را تقویت کرد چون به اقتصاد کشور کمک می‌کند، اما با وجود اینکه بهترین بیمه عمر را ارائه می‌دهیم، استقبال چندانی از آن نمی‌شود، زیرا مردم سرمایه‌ای برای این کار ندارند/ نبود اطلاعات کافی ، عدم اطمینان کافی به شرکت های بیمه گر ، پایین بودن درآمد ، عدم اطمینان نسبت به درآمدهای آتی ، عدم تمایل به خدمت بیمه ، کم تحرکی شرکت های بیمه گر مهم ترین دلایل عدم استقبال از بیمه های عمر است.

قدرت‌الله اسدی ، مدیرعامل بیمه توسعه در گفت و گو با خبرنگار ریسک نیوز بیان کرد: یکی از امتیاز‌های خرید بیمه عمر و زندگی که باعث می‌شود به عنوان یک سپرده‌گذاری در نظر گرفته شود تعلق گرفتن سود به پولی است که بابت بیمه‌نامه صرف می‌شود.

 وی نبود اطلاعات کافی ، عدم اطمینان کافی به شرکت های بیمه گر ، پایین بودن درآمد ، عدم اطمینان نسبت به درآمدهای آتی ، عدم تمایل به خدمت بیمه ، کم تحرکی شرکت های بیمه گر ، را مهم ترین دلایل عدم استقبال از بیمه های عمر دانست.

وی با بیان اینکه توسعه بیمه‌های عمردرگرو عزم ملی است خاطر نشان کرد: این امر بدین معنا است که شرایط حاکم بر کشورهای در حال توسعه مانند ایران، مسائل متنوع اجتماعی و اقتصادی را پدید می‌آورد که بعضاً هر یک از آنها دل نگرانی و تشویش را در درون افراد جامعه ایجاد می‌کند ، از آنجایی که مهمترین سرمایه در کشورهای در حال توسعه، نیروی انسانی است ، لذا لازم است در کنار فراهم آوردن زمینه‌های رشد اقتصادی و اجتماعی، در حفظ امنیت روانی این سرمایه‌ها نیز اقدام نمود. 

وی افزود: صنعت بیمه باید امکان رونق بازار بیمه به ویژه بیمه‌های عمر و زندگی، سرمایه، اشتغال و توسعه پایدار را فراهم ‌سازد.

مدیرعامل بیمه توسعه ادامه داد: اجرای بیمه های  عمر و زندگی  امری ضروری و ملی است  نه یک کار تشریفاتی برای نشان دادن نوع  عملکرد خود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات در این بخش می تواند کمک بسزایی در استقبال  از بیمه عمر کند افزود:  درصد پایینی از مردم از ویژگی های بیمه عمر و اهمیت آن در زندگی با خبر هستند.

طرح جامع خودرو

اسدی ، با اعلام مطلب بالا در مورد برنامه‌های سال 92، گفت: برنامه‌ریزی سال 92  شرکت بیمه توسعه جذب یک‌ هزار میلیارد تومان پرتفو است که 500 میلیارد تومان از آن مربوط به شخص ثالث و مابقی هم رشته‌های غیر ثالث است.

باید بیمه‌های عمر را تقویت کرد چون به اقتصاد کشور کمک می‌کند، اما با وجود اینکه بهترین بیمه عمر را ارائه می‌دهیم، استقبال چندانی از آن نمی‌شود، زیرا مردم سرمایه‌ای برای این کار ندارند.

وی در خصوص بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها گفت: بر اساس قراردادی که با بیمه مرکزی منعقد شد، موتورسیکلت‌سوارانی که بیمه شخص ثالث ندارند، می‌توانند با پرداخت 30 هزار تومان، بیمه‌نامه شخص ثالث خود را دریافت کنند و مابقی را در 4 قسط بپردازند.

مدیرعمل بیمه توسعه ادامه داد: برای خودروها نیز یک بیمه‌نامه جامع در نظر گرفته شده که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود و بر اساس آن کسانی که بیمه‌گذار شرکت باشند و قیمت خودروهای آنها بالای 100 میلیون تومان باشد، در صورت بروز خسارت در زمان تعمیر به آنها یک خودروی جایگزین هم‌سطح خودروی خودشان داده می‌شود تا در این مدت استفاده کنند.

اسدی گفت:تعهدات تکلیفی دولت بر روی این بیمه‌نامه مانند سهم نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بسیار آزار دهنده است و در اصل آنچه که از این بخش درآمد کسب می‌شود، مجدداً پس گرفته می‌شود و پرداخت خسارت برای شرکت می‌ماند.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت امکان تا سه سال آینده بیمه شخص ثالث را در پرتفوی شرکت به حداقل خواهیم رساند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  1