طرح بیمه حوادث روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس/بیمه حوادث زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی

در گفتگوي اختصاصی با ریسک نیوز اعلام شد؛

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه همه‌گیر نبودن بیمه حوادث در حال حاضر باعث بروز مشکلاتی می‌شود، تصریح کرد:اگر در یک روستا برای مثال ۹۵درصد خانه‌ها تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند، در صورت وقوع یک حادثه مانند زلزله نمی‌توان از خدمات‌رسانی به آن ۵درصد دیگر چشم‌پوشی کرد/ باید به بیمه باور داشته باشیم و تا زمانی که این اطمینان ایجاد نشود، نمی توان به توسعه بیمه حوادث امید داشت.

 ابراهیم نکو  دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز با بیان اینکه بیمه‌ حوادث طبیعی نیز باید مانند برخی دیگر از بیمه‌ها اجباری در نظر گرفته شود خاطر نشان کرد: باید سازوکارهای این اجباری شدن نیز در قانون اجرايي آماده باشد.

وی برخی مشکلات اعتباری را از جمله موانع بر سر راه همگانی شدن بیمه حوادث طبیعی دانست و گفت: اجباری شدن این بیمه باید به گونه‌ای باشد که مبالغ تکلیفی، هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل نکند.

 نکو ادامه داد: اجبار همگانی بیمه حوادث نیازمند نوعی فرهنگ‌سازی در بین مردم است تا همگان به سمت بیمه حوادث رغبت پیدا کنند.

وی اظهار داشت : باید هرچه سریع تر در خصوص بیمه حوادث غیر مترقبه چاره اندیشی شود و بارها در جلسات مختلف در استان ها  بر اهمیت آن  تاکید شده است.

 طرح بیمه مرکزی در مورد اجباری شدن بیمه حوادث، گام مهمی در ضمانت آرامش و آسایش مردم خواهد بود.

 نماینده مردم رباط کریم افزود:سازمان مدیریت بحران، دارای بودجه مشخصی است و می توان با اختصاص قسمتی از آن به بیمه حوادث طبیعی، در زمان وقوع حادثه از جبران خسارت های آن اطمینان داشت.

وی گفت: باید به بیمه باور داشته باشیم و تا زمانی که این اطمینان ایجاد نشود، نمی توان به توسعه بیمه حوادث امید داشت.

بیمه حوادث طبیعی، یک بیمه نامه لوکس نیست

 وی افزود: بیمه حوادث طبیعی، یک بیمه نامه لوکس نیست و نمی توان آنرا برای قشر خاصی توصیه کرد.بیمه حوادث طبیعی همه جامعه را فرا می گیرد، همان گونه که سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی، همه را به دام حادثه می کشاند. این بیمه نامه می تواند تمامی نگرانی های مردم را در خصوص حوادث ضمانت کند.

وی ادامه داد:درصد زیادی از ناهنجاری های اجتماعی می تواند با توسعه بیمه حوادث کاهش یابد، زیرا علت اصلی بیشتر ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی از حادثه آغاز شده است.

بیمه مرکزی می تواند در فاز نخست اجباری شدن بیمه، بیمه حوادث غیرمترقبه را اجرا کند و پس از آشنایی مردم با بیمه، با دریافت مبلغ ناچیزی، بیمه حوادث تکمیلی را به مرحله اجرایی شدن در آورد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آمار بالای حوادث طبیعی در کشور، گفت: اجباری شدن بیمه حوادث ضرورتی است که باید در قالب لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی منظور شود.

نماینده مردم رباط کریم با اشاره به لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی اظهار داشت: این لایحه که در تیرماه سال گذشته در مجلس اعلام وصول شده بود، در حال حاضر در کمیته‌ای از کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

 وی افزود: این لایحه هنوز در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار ندارد، اما در آینده نه چندان دور بررسی می‌شود.

 نماینده مردم رباط کریم در تشریح لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی، خاطرنشان کرد: این لایحه همه مواردی را که در اثر حوادث غیرمترقبه روی می‌دهد، مانند زلزله، سیل یا ریزش کوه شامل می‌شود.

 وی ادامه داد: حمایت نکردن از آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، وظیفه ذاتی دولت را زیر سوال می‌برد، چرا که دولت‌ها در چنین مواردی باید به شکلی مساوی مشکلات همه را حل کنند.

 این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تعدد حوادث طبیعی در کشور، تصریح کرد: زلزله‌های اخیر در کشور و خسارات بر جای مانده از این حوادث ضرورت همگانی شدن بیمه حوادث طبیعی را هر چه بیشتر نمایان کرده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  8  =