بیمه ها ۹ میلیارد تومان طلب دارند

مسول داروخانه شهید کاظمی:

به گفته مسئول داروخانه شهید کاظمی این داروخانه ۹ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد/طبق گفته های سازمان غذا و دارو قیمت دارو ۲۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از باشگاه خبر نگاران ،دکتر درویش زاده، مسئول داروخانه شهید کاظمی (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) گفت: از ابتدای سال دارو با افزایش قیمت مواجه بودند به عنوان مثال یک برگ کپسول آموکسی سیلین که 500 تومان بوده به 1500 تومان رسیده است البته در قبال این افزایش قیمت دولت به بیمه ها دستور داده که سهم بیمه ای خود را افزایش دهند تا فشار زیادی به مردم وارد نشود.

وی با بیان این که طبق گفته های سازمان غذا و دارو قیمت دارو 20 تا 80 درصد افزایش پیدا کرده است عنوان کرد: همین امر باعث شده که بدهی بیمه ها به داروخانه ها افزایش پیدا کند به طوری که داروخانه شهید کاظمی حدود 9 میلیارد تومان از بیمه طلب دارد همچنین بیمه خدمات درمانی ارتش که نسبت به بیمه های دیگر خوش حسابتر بوده حدود 6 ماه است که بدهی های خود را پرداخت نکرده است.

درویش زاده با بیان اینکه هم اکنون داروخانه ها ضررده شده اند اظهار داشت: باید مارژین دارو برای داروخانه ها بین 4 تا 16 درصد باشد که طبق یک تحقیق در حال حاضر میانگین خالص دارو برای داروخانه ها به زیر 10 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال 89 بیمارستانهای دولتی به بخش خصوصی واگذار شدند که به دلیل ضرر دهی بخش خصوصی در حال برگرداندن این داروخانه ها به خود بیمارستانها است که لااقل ضرر آنها را دولت بدهد.

درویش زاده خاطر نشان کرد: داروخانه شهید کاظمی سال گذشته 14 میلیارد تومان گردش مالی داشته که سود خالص آن 300 میلیون تومان بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  47  =  48