ورود شرکت های خصوصی بیمه به بازار میانمار پس از ۵۰ سال

برای نخستین بار پس از ۵۰ سال، تنها شرکت بیمه دولتی میانمار به پنج بیمه گر خصوصی مجوز داد تا در بازار این کشور فعالیت کنند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از سایت خبری الون میانمار، "مائنگ مائنگ" معاون وزیر اقتصاد و درآمد میانمار، در این باره گفت: ورود بیمه گران خصوصی شرایط بازار را به سمت بهبود سوق می دهد. ما آنچه در گذشته به دست نیاوردیم را در آینده کسب خواهیم کرد.
بنا بر این گزارش، دولت میانمار قصد دارد در ماه جولای سال جاری میلادی به شرکت های بیشتری مجوز فعالیت را اعطا کند.

معاون وزیر اقتصاد و درآمد میانمار ادامه داد که برای نخستین بار پس از 50 شرکت های خصوصی می توانند در بازار بیمه میانمار فعالیت کنند. در گذشته شرکت بیمه "میانما" تنها سازمانی بود که در این زمینه فعالیت می کرد اما این سازمان به آنچه که باید انجام می داد، عمل نمی کرد. ما امیدواریم با ورود بازیگران خارجی و جدید، اصلاحات در این زمینه اجرایی شود.

"میو نائونگ" مدیر شرکت "گراند گاردین" که یکی از این پنج شرکت خصوصی است، در این باره گفت: از اعطای مجوز فعالیت بسیار متشکریم، به ویژه اینکه اقتصاد کشور در حال بهبود است. از همین رو تلاش خواهیم کرد تا در چارچوب خواسته های وزارت اقتصاد و درآمد فعالیت کنیم و در این مسیر بهترین باشیم.

صندوق بین المللی پول اخیرا اعلام کرده است که اقتصاد میانمار در سال گذشته میلادی 6.5 درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود روند رشد اقتصادی این کشور در سال های آینده تسریع شود. این صندوق همچنین پیش بینی کرده است که در نتیجه افزایش سرمایه گذاری در میانمار اقتصاد این کشور در سال های مالی 2013 و 2014 رشدی معادل 6.75 درصد داشته باشد.

در این گزارش آمده است که تلاش مقامات میانمار برای اجرای اصلاحات مفید بوده و موجب برقراری ثبات در بخش اقتصاد کلان و جذب سرمایه گذاران به این کشور شده است.

از سوی دیگر، رسانه های میانمار هفته گذشته اعلام کردند که حجم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این کشور پنج برابر شده و میزان سرمایه گذاری خارجی در این کشور طی سال های 2012 و 2013 به یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.

طبق این گزارش، تنها شرکت بیمه دولتی میانمار در سال 1952 میلادی تاسیس شده است. در حال حاضر 20 سرمایه گذار خواهان ورود به این بازار هستند که دولت میانمار اعتبار 12 شرکت را تایید کرده است و پنج شرکت نیز توانستند مجوز خود را دریافت کنند.

به گفته یک مقام رسمی، هفت شرکت باقی مانده نیز تا پایان ماه ژوئن مجوزهای خود را دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  20