مزایای ارائه اظهارنامه مالیاتی سال ۹۱ برای نمایندگان صنعت بیمه

عضو هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به مزایای ارائه اظهار نامه مالیاتی عملکرد سال ۹۱ از سوی نمایندگان حقیقی و حقوقی صنعت بیمه گفت: افرادی که اظهارنامه‌های مالیاتی‌شان را در مهلت مقرر(پایان تیرماه سال جاری) به صورت الکترونیکی به واحدهای مالیاتی ذیربط تسلیم و ارائه کنند می‌توانند از مزیت تقسیط مانده بدهی سال ۹۱ بهره‌مند شوند.

به گزارش ریسک نیوز،غلامعلی فروزش در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان صنعت بیمه یا فراموش می‌کنند که به موقع اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند و یا در هنگام تنظیم آن به جای درآمد (کارمزد حق الصدور) به اشتباه تمامی حق بیمه را لحاظ می‌کنند که این مشکلاتی را برایشان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 91 تا آخر تیرماه 92 موجب عدم برخورداری معافیت قانونی خواهد شد، تصریح کرد:عدم ارائه به موقع اظهارنامه موجب اعمال جرائمی برای نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای اعم از حقیقی و حقوقی می‌شود که معمولا افرادی که تازه به این عرصه آمده‌اند از آن بی خبرند و بیشتر در معرض این آسیب قرار دارند.

این کارشناس امور بیمه‌ای خاطر نشان کرد:نمایندگان با ارائه اظهارنامه‌ عملکرد سال 91 تا پایان تیرماه سال جاری ضمن عمل به تکلیف قانونی از معافیت 66 میلیون ریالی از درآمد مشمول مالیات و ندادن جریمه عدم تسلیم اظهارنامه و سایر جرایم بهره‌مند خواهند شد و جایزه خوش حسابی دریافت خواهند کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد: نمایندگان در صوت تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی می‌توانند براساس پرداخت کسورات ضمن سال 91 از کارمزد علی الحساب و یا بخشی از علی الحساب مقرر شده منظور کنند و مابقی بدهی سال 91 خود را تقسیط کنند.

به گفته وی چون حق بیمه کارمزد یا اجرت یا حق الزحمه نیست بیمه‌گذاران در راستای اجرای دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور از اول سال92، نبایستی درقراردادهای بیمه‌ای مالیات تکلیفی موضوع تبصره 5 ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم را کسر کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

42  −  32  =