جنگ ارزی بانک های مرکزی پایانی ندارد

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که رقابت و جنگ بانک های مرکزی جهان برای کاهش نرخ ارز هیچ پایانی نخواهد داشت و این رقابت همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از سایت طلا/اف ایکس امپایر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و به طور مشخص بانک های مرکزی آمریکا، اروپا و ژاپن به آن معناست که قدرت های بزرگ اقتصادی جهان تمایلی برای پایان دادن به جنگ ارزی ندارند و همچنان به رقابت خود برای کاهش نرخ ارز ادامه می دهند.
بر اساس این گزارش هر روز شاهد اخبار جدیدی در خصوص انتشار و تزریق نقدینگی بیشتر از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان هستیم. فدرال رزرو آمریکا هم اکنون ماهانه 85 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق می کند.
ولی اجرای این سیاست بیش از آنکه به نفع رشد و رونق اقتصادی آمریکا باشد به نفع بورس وال استریت و ثروتمندان آمریکایی بوده است.
وضعیت طبقه متوسط آمریکا اکنون نسبت به سال 2007 بدتر شده است. بانک مرکزی ژاپن نیز در ماه های گذشته اجرای سیاست های محرک پولی را در اولویت قرار داده و قصد دارد با کاهش ارزش ین میزان صادرات خود را افزایش دهد. بانک مرکزی اروپا نیز در نشست های اخیر خود بارها نرخ بهره را کاهش داده است.
بانک های مرکزی سوییس و انگلیس نیز از این قافله عقب نمانده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  90