الزام دولت به پوشش کامل بیمه روستاییان و عشایر

یک عضو کمیسیون تلفیق گفت که طبق مصوبه امروز این کمیسیون وزارت بهداشت موظف به پوشش کامل بیمه روستاییان، شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و جامعه عشایری شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا محمدرضا پورابراهیمی  اظهار کرد: طبق مصوبه امروز(دوشنبه) کمیسیون تلفیق وزارت بهداشت و درمان با همکاری سازمان بیمه سلامت ایران و شرکت‌های بیمه‌گر موظف شد که نسبت به پوشش کامل بیمه درمان ساکنان روستاها و شهرهای با جمعیت 20 هزار نفر و کمتر از آن و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع بیمه اقدام کند.

 

وی افزود: منابع ناشی از این تصمیم از محل افزایش یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 خواهد بود. این افزایش نرخ مالیات علاوه بر افزایش قانون نرخ مالیات در سال 93 است.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: این افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده رقمی حدود 2500 میلیارد تومان است که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق این منابع باید برای پوشش کامل بیمه روستاییان و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر و جامعه عشایری اختصاص داده شود و در صورتی که این منابع مازاد باشد برای بیمه بیماران صعب‌العلاج کل کشور، بیمه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و تجهیز بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته هزینه می‌شود.

 

به گفته پورابراهیمی، این کار می‌توان تحول خوبی در حوزه نظام بیمه و سلامت ایجاد کند که کل منابع نیز مستقیما به وزارت بهداشت و درمان برای انجام این اقدام اختصاص پیدا می‌کند.

 

این عضو کمیسیون تلفیق در پایان با بیان اینکه تا کنون چنین موضوعی به تصویب نرسیده بود، گفت: بیمه روستاییان و عشایر به صورت کامل اجرایی نشده بود که در این مصوبه وزارت بهداشت مؤظف به پوشش کامل بیمه آنها شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  5  =