بیمه معلم در بیمه حمل و نقل دریایی به دنبال سودآوری نبوده است

محمد ابراهیم تحسیری :

محمد ابراهیم تحسیری با تاکید بر اینکه این شرکت در بیمه حمل و نقل دریایی و کشتی‌ها به دنبال سودآوری نبوده است، ‌ افزود: با توجه به شرایط حساسی که برای کشور به وجود آمد، باید یک شرکت بیمه ریسک ورود به این حوزه را می‌پذیرفت که در این زمینه، بیمه معلم با جسارت وارد شد.

به گزارش ریسک نیوز،مدیرعامل شرکت بیمه معلم در گفت‌وگو با «کسب‌وکار» با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون بخش قابل توجهی‌ از پرتفوی بیمه حمل و نقل دریایی را در اختیار دارد، گفت: بیمه معلم آمادگی دارد کار خود را در این بخش توسعه دهد.

محمد ابراهیم تحسیری با تاکید بر اینکه این شرکت در بیمه حمل و نقل دریایی و کشتی‌ها به دنبال سودآوری نبوده است، ‌ افزود: با توجه به شرایط حساسی که برای کشور به وجود آمد، باید یک شرکت بیمه ریسک ورود به این حوزه را می‌پذیرفت که در این زمینه، بیمه معلم با جسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرکت بیمه معلم در این بخش با توجه به شرایط پیش رو سربلند بوده‌است، درباره نحوه پرداخت خسارت‌ در بیمه‌های کشتی نیز گفت: در حال حاضر شورایی وجود دارد که هر ماه در شرکت بیمه معلم یا کشتیرانی جلسه تشکیل می‌دهد و تمام پرونده‌های خسارتی در آن جلسه بررسی می‌شود. البته قبل از تشکیل این جلسه، کار کارشناسی انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون بدون کوچک‌ترین مشکلی، خسارات را پرداخت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بیمه معلم با تاکید بر اینکه می‌توانیم پرتفوی بیمه‌های کشتی را افزایش دهیم، اظهار کرد: الان نام بیمه معلم درفهرست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌است. البته اسفند ماه مرحله دادگاه ماست و با توجه به اینکه دولت و کشتیرانی در حال کمک به حل این مشکل هستند، امیدواریم هر چه زودتر از این مرحله عبور کنیم تا بتوانیم نسبت به افزایش پرتفوی بیمه کشتی‌ها اقدام کنیم.

مدیر بیمه‌های باربری شرکت بیمه معلم نیز از فعالان صنعت کشتیرانی خواست به تعهدشان نسبت به شرکت‌های بیمه داخلی حتی پس از ورود دوباره شرکت‌های خارجی به بازار ایران پایبند بمانند و از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کنند.

محمد حبیبی گفت: با توجه به اجرایی شدن توافق ژنو و احتمال بازگشت بیمه‌های خارجی، درخواست من از مالکان کشتی و کشتیرانی این است که با توجه به سرویس‌های خوبی که در داخل ارائه شده، باز هم از ظرفیت داخل استفاده کنند. هم‌اکنون دانش بیمه‌های دریایی به داخل منتقل شده و در این زمینه خوب هم عمل شده‌است، بنابراین نباید بگذاریم بیمه‌نامه‌ها دوباره به خارج برود. وی با اشاره به اینکه حق بیمه شناورها و کشتی‌ها برای بیمه‌نامه‌های صادره توسط شرکت‌های داخلی بین ۱۰ تا ۲۰درصد از نمونه‌های خارجی کمتر است، افزود: شرکت بیمه معلم از سال ۲۰۰۸ که به بازار بیمه‌‌های دریایی وارد شده، بالغ بر ۳۰میلیون دلار حق بیمه تولید کرده که البته بیش از ۵۰درصد این رقم را به عنوان خسارت پرداخت کرده است.

این کارشناس بیمه با تاکید بر اینکه این رقم، ریسک مناسبی است، اظهار کرد: بیمه پوشش‌های بدنه و ماشین‌آلات فقط توسط بیمه معلم در کشتیرانی انجام می‌شود و بیمه مسئولیت‌ شناورها هم همین شکل را دارد. به گفته حبیبی، بیمه کشتی را نباید مقطعی نگاه کرد و در دوره‌های ۵ ساله، صدور این بیمه نامه اقدام مناسبی است.

مدیر بیمه‌های باربری شرکت بیمه معلم با بیان اینکه برای صدور بیمه نامه کشتی‌هایی که پرچم سایر کشورها را دارند منعی نداریم، تصریح کرد: با این وجود بیش از ۹۰درصد بیمه بدنه صادر شده مربوط به شناورهای ایران است. هم‌اکنون ۳۵درصد فعالیت بیمه‌های دریایی مربوط به بیمه معلم است و می‌توان گفت که انحصار این نوع بیمه‌ها در اختیار ماست.

بنابراین گزارش در نخستین جشنواره اقتصاد دریا، شرکت بیمه معلم به عنوان شرکت برتر بیمه‌ای در این حوزه معرفی شد. در همین زمینه مدیرعامل شرکت بیمه معلم در گفت‌وگو با «کسب‌وکار» با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون بخش قابل توجهی‌ از پرتفوی بیمه حمل و نقل دریایی را در اختیار دارد، گفت: بیمه معلم آمادگی دارد کار خود را در این بخش توسعه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  1