بسته حمایتی بیمه ای دولت چه اهدافی دارد؟!

اعلام تخصیص بودجه‌های خبرساز از سوی مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و همچنین روسای سازمان‌های بزرگ بیمه‌گر حکایت از تغییر در سیاست‌های کلان دولت دارد.

 

چتر حمایتی بیمه‌های اجتماعی بر سر اقشار آسیب‌پذیر

 
نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی در سال 89، مجلس تصمیم گرفت با در دستور کار قراردادن موضوع هدفمندی یارانه‌ها چتر حمایتی خود را از طریق بیمه‌های اجتماعی، مساعدت‌های اجتماعی و بازار کار برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم کند می‌گوید: متاسفانه دولت در اجرای مرحله اول این قانون، بیشتر به سمت مساعدت‌های اجتماعی که به صورت پرداخت‌های نقدی صورت می‌گرفت، رفت، اما در فاز دوم جهت‌گیری بیشتر به سمت بیمه‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد از طریق گسترش این بیمه‌هاست.

 
وی می‌افزاید:‌ برای موضوع رفاه اجتماعی و گسترده کردن چتر حمایت اقشار آسیب‌پذیر با همگانی کردن بیمه‌ها دولت مبالغ مشخصی در قالب تبصره 21 قانون بودجه سال 91 تعیین کرده است که از محل هدفمندی یارانه‌ها به آنها دست پیدا خواهد کرد.
 
 
تدوین بسته‌های 9 گانه خدمتی از سوی وزارت بهداشت و تقویت بیمه‌ها

 
هاشمی، وزیر بهداشت به تدوین 9 بسته ویژه ارتقای سلامت برای بخش‌های مختلف بدنه بهداشت و درمان کشور اشاره می‌کند و حمایت ویژه از قشر آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه برای پرداخت هزینه‌های درمانی و حق بیمه‌ها و یکپارچه سازی بیمه‌ها را نیز در ردیف سرفصل‌های درنظر گرفته شده برای بسته‌های خدمتی قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه ناتوانی بیمه‌ها در تامین هزینه‌های پرداختی منجر به خارج کردن چتر حمایتشان از برخی امکانات دارویی درمانی می‌شود، تاکید می‌کند: یکی از سرفصل‌های مهم وزارت بهداشت تامین 90 درصد اقلام دارویی و درمانی مورد نیاز بیماران در بخش‌های بستری است که در این صورت سهم 37 درصدی فرانشیز به 10 درصد کاهش می یابد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =