پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در گروه سنی اطفال

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، از پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در گروه سنی اطفال خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،«محمد جهانگیری»  در نشست خبری با بیان اینکه این طرح تصویب شده و اکنون ساز وکارهای اجرایی آن را سازمان‌های بیمه گر تدوین می‌کنند، افزود: تمامی خدمات دندانپزشکی در گروه سنی اطفال با بیمه انجام می‌شود.

وی از افزایش تعرفه 15درصدی دندانپزشکی خبر داد و گفت: همچنین تمامی خدمات دندانپزشکی که قیمت‌های آن‌ها بالا بوده، متعادل می‌شوند.
 

تهران – ایرنا – جهانگیری ادامه داد: این موضوع در دستور جلسه شورای عالی بیمه قرار گرفته و خدماتی مانند بهای اندو که بالاست، رشد تعرفه ای ندارد و خدماتی که بهای آن‌ها پایین بوده، رشد می‌یابد.

وی گفت: این اقدام باعث متعادل سازی خدمات دندانپزشکی می‌شود و شاهد نظم در این بخش خواهیم بود.

جهانگیری درباره کتاب «ارزش نسبی خدمات پزشکی» نیز افزود: این کتاب برای نخستین بار در بخش دستمزدها ارائه می‌شود که تمامی خدمات پزشکی با ارزش یکسان دیده می‌شوند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در k جراحی، K داخلی، K بیهوشی، قیمت‌های مختلفی وجود دارد که همه یک ارزش ریالی یکسان خواهند داشت.

جهانگیری با بیان اینکه در خدمات پزشکی به اطفال، فیزیوتراپی و غیره نیز این اقدام صورت می‌گیرد، افزود: مردم بهتر می‌توانند تشخیص دهند، خدمتی که دریافت می‌کنند، چقدر ارزش واقعی داشته است.

وی با اشاره به تدوین صلاحیت‌های حرفه ای در سازمان نظام پزشکی گفت: هدف از نظارت، اصلاح فرآیندهاست و سعی داریم از تخلفات پزشکی بکاهیم.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  56