پروتئین «وی» برای دیابتی‌ها

پودر آب پنیر یا پروتئین «وی» که معمولا برای افزایش توده عضلانی مصرف می‌شود می‌تواند در کنترل قندخون دیابتی‌ها موثر باشد.

به گزارش ریسک نیوز، بسیاری از افراد در وعده‌های غذایی خود از گونه‌ای کربوهیدرات مصرف می‌کنند که موجب می‌شود سطح قندخون آنان به شدت بالا برود. این وضعیت برای افراد سالم که انسولین کافی در بدنشان تولید می‌شود ضرری ندارد. متخصصان سلامت در بررسی‌های خود مشاهده کردند پروتئین «وی» ممکن است به افراد دیابتی کمک کند سطح قندخون خود را کنترل کنند و حتی می‌تواند سطح تولید انسولین بدن آنان را تاحدودی افزایش دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این قابلیت پروتئین «وی» از آن ناشی می‌شود که هورمونی را در دستگاه گوارش ترشح می‌کند که تحریک‌کننده تولید انسولین است. در این بررسی 15 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 کنترل شده مورد مطالعه قرار گرفتند. سپس در دو روز جداگانه به آنان 50 گرم پروتئین وی یا یک شبه دارو، 30 دقیقه پیش از خوردن وعده غذایی صبحانه داده شد.

به نقل از مدیکال دیلی، به گفته متخصصان مصرف پروتئین وی مدت کوتاهی پیش از مصرف صبحانه با شاخص قندخون (گلیسمیک) بالا، ترشح انسولین را افزایش می‌دهد و سطح قندخون پس از غذا را در مبتلایان به دیابت نوع دو کاهش می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  12