فهرست پرخطرترین شهرهای جهان برای صنعت بیمه /تهران در وقت اضافه به سر می برد

تخقیقات شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری نشان می دهد

نرخ نفوذ بیمه در آسیای شرقی بسیار کمتر از کشورهای توسعه یافته است به ویژه در مناطق مسکونی. آتش سوزی و ریسک های مهندسی همچنان در بازارهای بیمه در آسیا حرف نخست را می زنند و بیمه بلایای طبیعی در اکثر موارد به عنوان، بندی اضافه در بیمه نامه های استاندارد آتش سوزی جای می گیرند.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه هشت شهر در قاره آسیا قرار دارند. طبق این گزارش، در این فهرست به ترتیب شهرهای "توکیو-یوکوهاما"، حاشیه رود دلتا"، "اوساکا-کوبه"، "ناگویا" و "شانگهای" قرار دارند. دو شهر بزرگ باقی مانده در این فهرست نیز به ترتیب لس آنجلس و تهران هستند.

ایشا اینشورنس ریویو نوشت: از 10 شهری که در این لیست از نظر بلایای طبیعی به عنوان پرخطرترین مناطق فهرست شده اند،‌ هشت شهر در قاره آسیا قرار دارند. طبق این گزارش، در این فهرست به ترتیب شهرهای "توکیو-یوکوهاما"، حاشیه رود دلتا"، "اوساکا-کوبه"، "ناگویا" و "شانگهای" قرار دارند. دو شهر بزرگ باقی مانده در این فهرست نیز به ترتیب لس آنجلس و تهران هستند.

"گابر جیمز" رئیس بخش مدیریت محصولات مربوط به بیمه اموال در منطقه آسیا-پاسفیک سوئیس ری، در این باره گفت که شهرهای بزرگ آسیایی با بیشترین خطرها روبه‌رو هستند.

"جورج آتارد" یکی از کارشناسان بیمه نیز در این باره گفت که حدود 600 شهر تقریبا 65 درصد رشد تولید ناخالص داخلی در جهان را به خود اختصاص داده اند و 44 شهر که بیشترین سرعت را در صنعتی شدن دارند، در اقتصادهای نوظهور جای دارند از جمله چین.

او در کنار دیگر متخصصان بر این باور است که باید بر گسترش نفوذ بیمه در قاره آسیا متمرکز شد. نرخ نفوذ بیمه در آسیای شرقی بسیار کمتر از کشورهای توسعه یافته است به ویژه در مناطق مسکونی. آتش سوزی و ریسک های مهندسی همچنان در بازارهای بیمه در آسیا حرف نخست را می زنند و بیمه بلایای طبیعی در اکثر موارد به عنوان، بندی اضافه در بیمه نامه های استاندارد آتش سوزی جای می گیرند.

او تاکید می کند که باید حمایت های عملی برای پرکردن فاصله کنونی انجام شود. اگر اقدام جدی در این راستا صورت نگیرد بازار بیمه در آسیا آنطور که باید رشد نمی کند.

پیش از این نیز روزنامه انگلیسی "گاردین" در گزارشی با اشاره به زلزله خیز بودن شهر "تهران" نوشته بود: "اگر از گسل "سن آندریاس" به عنوان خطرناک ترین منطقه زلزله خیز جهان شنیده اید، باید بدانید که گسل شمال "آناتولی" نیز یکی از خطرناک ترین گسل ها در جهان است. کل جمعیت 13.6 میلیون نفری تهران با این گسل مواجه اند همان گونه که ساکنین بخارست و تاشکند پایتخت ازبکستان بر روی این گسل قرار گرفته اند. همچنین ترکیه نیز اصلی ترین کشوری است که از این گسل تاثیر می پذیرد. آخرین زلزله ای که در تهران به وقوع پیوسته در سال 1830 میلادی بوده است. اکنون اما به دلیل رعایت نشدن ضوابط احتیاطی در زمینه ساختمان سازی در تهران این شهر در صورت وقوع زمین لرزه در خطر قرار می گیرد شاید بشود گفت تهران اکنون در وقت اضافه به سر می برد."

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

77  +    =  82