استرالیا در صدر ارائه خدمات درمانی درازمدت / ژاپن در جایگاه نخست اسیا و هفتم جهان

تمرکز بیمه گران جهانی به ارائه بیمه های درازمدت درمانی

در حال حاضر استرالیا با ارائه ۵۶ ماه خدمات پرستاری در خانه در فهرست نخست جای دارد و پس از این کشور نیز ایتالیا جای گرفته است./ ژاپنی ها حدود ۲۷ ماه تحت پوشش قرار می گیرند و این کشور در آسیا از نظر ارائه خدمات درمانی درازمدت در جایگاه نخست و در جهان در رتبه هفتم است .

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو شرکت های بیمه در جهان فهمیدند که برای حفظ سوددهی و پیروزی در میادین جهانی باید بر ارائه بیمه های درمانی درازمدت متمرکز شوند چرا که جمعیت جهان به سرعت در حال پیر شدن است

، در حال حاضر کشور استرالیا با ارائه 56 ماه خدمات پرستاری در خانه در فهرست نخست جای دارد و پس از این کشور نیز ایتالیا جای گرفته است.

در آخرین گزارش شرکت "سوئیس ری" یکی از بزرگترین بیمه گران اتکایی در جهان، که به بررسی شرایط بیمه درمان در 12 کشور پرداخته، آمده است که شهروندان ژاپنی حدود 27 ماه تحت پوشش قرار می گیرند و این کشور در آسیا از نظر ارائه خدمات درمانی درازمدت در جایگاه نخست و در جهان در رتبه هفتم قرار دارد. این در حالی است که در چین، افراد تنها شش ماه تحت پوشش هستند که این بازه زمانی برابر با ایالات متحده، دو کشور را مشترکا در جایگاه دهم جهان جای داده است. در مکزیک نیز افراد میانسال تنها حدود پنج ماه از خدمات پرستاری در خانه بهره مند می شوند.

سوئیس ری در این گزارش تاکید می کند که جهان در حال پیر شدن است و این مسئله توجه بیمه گران را به ارائه خدمات درمانی درازمدت جلب کرده است. اما این موضوع به شدت با بودجه های دولتی، تغییر جمعیت جغرافیایی، کمبود فعالیت های فردی و آگاهی محدود افراد گره خورده است.

در گزارش ها آمده است که تعداد افراد با 65 سال سن و بیشتر تا 18 سال آینده حدود 80 درصد افزایش می یابد و به رقم یک میلیارد نفر می رسد. در حال حاضر سه کشور آلمان، ژاپن و ایتالیا دارای بیش از 20 درصد سالمند هستند که سهم قابل توجهی از جمعیت این کشورها را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر تا سال 2015 کشورهای یونان و فنلاند نیز به جمع این کشورها اضافه خواهند شد و جمعیت سالمند این کشورها نیز از مرز 20 درصد کل جمعیت آنها خواهد گذشت. به گزارش سی ان ان، تا سال 2020 تعداد کشورهای با نرخ سالمند بیش از 20 درصد در جهان به 13 کشور افزایش خواهد یافت که همچنان آمار بالایی نخواهد بود. اما، بر اساس آمارها، در سال 2030 بیش از 20 درصد از کل جمعیت 34 کشور جهان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

افزایش جمعیت سالمند کشورها تبعات مختلف اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت. این رخداد جمعیتی نه تنها با کاهش نیروی کار و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی همراه خواهد بود، بلکه بدلیل نیاز به افزایش بودجه های بهداشتی و حمایتی برای این سالمندان، اقتصاد کشورها به میزان قابل توجهی تحت تأثیر این بحران قرار خواهد گرفت.

تنها راه مقابله با این پدیده ارائه محصولات مختلف از سوی بیمه گران است؛ محصولاتی مانند بیمه های عمر، بیمه های بازنشستگی و پوشش های درمانی ویژه بیماری های خاص. بیمه گران همچنین باید محصولات خود را برای رفع نیاز مشتریانشان توسعه دهند و در این مسیر ارائه بیمه های کوتاه مدت و ضروری در اولویت است.

این بیمه گر اروپایی در انتهای گزارش خود تاکید می کند که البته بیمه گران به تنهایی قادر به انجام و حمایت از افراد میانسال نیستند و تمامی فعالان و سهامداران مانند دولت ها و موسسه های درمانی باید در این مسیر گام بردارند و از افراد حمایت مالی کنند.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  3