هک ۱۵۰۸ حساب بانکی شهروندان/دستگیری یه باندکلاهبردار از حساب بانکی

در ماههای اخیر سه باند کلاهبرداری از حساب های بانکی شهروندان در تهران بزرگ شناسایی و اعضای این باندهای کلاهبرداری دستگیر شده اند./از کلیه هموطنان خواست تا در پیش رو بودن ایام شب عید هرچه سریع‌تر اقدام به تغییر رمز اول و دوم حساب‌های بانکی خود کنند./کلاهبرداری که با استفاده از اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد اقدام به انتقال وجه و برداشت پول از حساب مالباختگان می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ریسک نیوز،سرهنگ محمد مهدی کاکوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیامک هایی در چند ماه گذشته به برخی از کاربران اپراتورهای تلفن های همراه ارسال می شد با این مضمون که شما برنده یک دستگاه تلفن همراه اپل و یا یک دستگاه تبلت شده اید و پس از واریز مبلغ شش هزار تومان، هدیه خود را از طریق پست دریافت خواهید کرد.

وی با بیان اینکه این پیامک ها با پیش شماره 1000، 2000 و 3000 ارسال می شد، افزود: مالباختگان به تصور اینکه پیامک ها از طریق بانک برای آنان ارسال شده، اقدام به واریز وجه از طریق اینترنت به سامانه اعلام شده در پیامک ها می کردند.

وی گفت: در پیامک ها سایت های رهگیری و یا پیگیری با آدرس www.rahgiri24.com  یا peygiri24.comبرای واریز مبلغ شش هزار تومان وجه پستی به کاربران معرفی شده و کاربر با ورود به این سایت، ناخواسته شماره کارت، رمز عبور و cvv2 کارت بانکی خود را دراختیار فرد کلاهبردار قرار می داده است.
سرهنگ کاکوان اظهار کرد: پس از ورود اطلاعات توسط کاربر هیچ وجهی از حساب کاربر کسر نشده و تنها مشخصات کارت بانکی در اختیار فرد کلاهبر دار قرار می گرفته است.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه این کلاهبردار حرفه ای در جریان کار خود از همکاری یک زن نیز بهره می برده است، افزود: این زن با استفاده از اطلاعات کارت بانکی افراد موردنظر، اقدام به خرید طلا و ارز از طریق انتقال وجه به حساب صرافی ها می کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه چهار پرونده کلاهبرداری دراین خصوص از مهرماه تا کنون تشکیل شده، گفت: دراین پرونده ها 11 میلیون و 500 هزار تومان کلاهبرداری از حساب بانکی مالباختگان اعلام شده است.

سرهنگ کاکوان با اشاره به اقدامات موثر پلیس برای شناسایی و دستگیر متهم اصلی پرونده، گفت: متهم اصلی پرونده که جوانی 24 ساله و دارای سابقه است، هفته گذشته توسط پلیس فتا تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا پس از دستگیری وی و انجام اقدامات فنی بر روی رایانه شخصی این متهم متوجه شدند که این جوان 24 ساله اقدام به هک 1508 فقره حساب شهروندان در 6 استان مختلف کشور کرده‌اند.
سرهنگ کاکوان گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده از این متهم وی به برداشت 70 میلیون تومان از حساب‌های شهروندان اعتراف کرده ولی با توجه به خودروی مدل خارجی این متهم و همچنین تعداد حساب‌های هک شده توسط وی، برداشت غیرقانونی از حساب شهروندان توسط این فرد بیش از این مقدار بوده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: لذا از هموطنان تقاضا داریم چنانچه به این سایت مراجعه کرده و شماره حساب و رمز خود را در این سایت وارد کرده‌اند سریعا به پلیس فتا مراجعه کنند تا پیگیری دقیق‌تری در این خصوص به عمل آید.

چند باند دیگر
وی همچنین با توجه به متلاشی شدن چند باند هکر مشابه از کلیه هموطنان خواست تا در پیش رو بودن ایام شب عید هرچه سریع‌تر اقدام به تغییر رمز اول و دوم حساب‌های بانکی خود کنند.

سرهنگ کاکوان مبنی بر اقدام باندی این فرد گفت: در اقدامات مجرمانه این متهم یک همدست دختر نیز وجود داشت که با توجه به مجرمانه بودن اقدامات متهم، وظیفه خرید کارت‌های بانکی از افراد بی‌بضاعت و تبدیل پول‌های به سرقت رفته به ارز و طلا را بر عهده داشت.
وی ادامه داد: این متهم دارای مدرک دیپلم بوده و تمام طراحی سایت جعلی و جعل صفحات بانکی را به تنهایی انجام می‌داده است.

هشدارهای جدی

سرهنگ کاکوان بیش از 55 درصد جرایم حوزه سایبری را مربوط به برداشت از حساب مشتری بانک ها عنوان کرد و گفت: در ماههای اخیر سه باند کلاهبرداری از حساب های بانکی شهروندان در تهران بزرگ شناسایی و اعضای این باندهای کلاهبرداری دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار پیامک های خود را از طریق پنل تبلیغاتی با مشخصات جعلی ارسال می کند؛ گفت: دراین زمینه مقرر شده که هر سه اپراتور تلفن همراه در مهلتی سه ماهه، نسبت به ساماندهی پنل های تبلیغاتی براساس مجوزهای قانونی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیامک های ارسالی از سوی این کلاهبرداران اغوا کننده هستند، اظهار کرد: شهروندان باید مراقب این قبیل اقدامات بوده و در صورت مشاهده و یا دریافت چنین پیامک های مراتب را به پلیس گزارش کنند.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ تاکید کرد: شهروندان باید در جریان پرداخت های اینترنتی به URL و آدرس اینترنتی بانک ها دقت کرده و نسبت به تغییر رمز کارت بانکی خود در دوره های زمانی مشخص اقدام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

38  −    =  36