لزوم سرمایه گذاری شرکت های بیمه بر دارایی های نا مشهود
مدیرعامل بیمه معلم تاکید کرد:
در گذشته تقریباً ۷۰ درصد از سرمایه گذاریهای شرکتهای بزرگ و مطرح بر روی داراییهای مشهود بوده ولی امروزه این روند برعکس شده است، به گونهای که تقریباً ۶۳ درصد از سرمایه گذاریها بر روی داراییهای نامشهودی نظیر نظامها و فرایندهای سازمانی، تحقیق و توسعه، فناوری اطلاعات، برند و توسعه سرمایه های انسانی صورت می پذیرد.
به گزارش ریسک نیوز،محمدابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم گفت: با توجه به تغییرات مستمر فضای رقابت در عرصه کسب و کار نیاز است تغییراتی در نگرش سازمانها و شرکتها در مسیر حرکت به سمت بقا و تعالی ایجاد شود.
محمد ابراهیم تحسیری افزود: به عنوان نمونه میتوان به کاهش بازدهی منابع سنتی نظیر پول و ماشینآلات در مقایسه با داراییهای نا مشهود اشاره کرد.
تحسیری ادامه داد: تحقیقات نشان میدهد در گذشته تقریباً 70 درصد از سرمایه گذاریهای شرکتهای بزرگ و مطرح بر روی داراییهای مشهود بوده ولی امروزه این روند برعکس شده است، به گونهای که تقریباً 63 درصد از سرمایه گذاریها بر روی داراییهای نامشهودی نظیر نظامها و فرایندهای سازمانی، تحقیق و توسعه، فناوری اطلاعات، برند و توسعه سرمایه های انسانی صورت می پذیرد.
گرچه آمار و ارقام نشان از رشدی نسبتا خوب دارد، ولی فراموش نکنیم که در بخش های غیراتومبیل با کاهش حق بیمه مواجه بوده ایم که هنوز فنی و اصولی بودن این نرخ ها از نظر حفظ بنیان مالی بیمه گران و توانایی مالی آنان تجربه نشده و گذر زمان خواهد گفت که کاهش نرخ ها و رقابت نرخی چه تاثیری در صنعت بیمه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه دردوره ای قراردارد که باید بتواند با استفاده ازاستانداردهای جهانی ، عقب ماندگی های فنی و حرفه ای خود را جبران نماید، خاطرنشان کرد: نقش واقعی بخش خصوصی در بالابردن ضریب نفوذ بیمه و سهم حق بیمه در مقایسه با کشورهای همسایه وظیفه و مسوولیت سنگینی را بر دوش سیاست گذاران، مدیران ، کارکنان ،نمایندگان و دلالان رسمی صنعت بیمه گذاشته است.
مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه شبکه فروش نقش محوری تولید و فروش و ارائه خدمات بعد از فروش را بر عهده دارد، یادآورشد: در سال های اخیر به دلیل نرخ شکنی ها و آزادسازی تعرفه به همان نسبت که حق بیمه ها کاهش داشت درآمد شبکه فروش نیز تقلیل یافت در حالی که هزینه های نیروی انسانی و اداری مرتبا در حال افزایش است بنابراین شبکه فروش به ویژه نمایندگان باید با رعایت اخلاق حرفه ای دربازار و رعایت استانداردهای بیمه ای که همواره مورد تاکید رییس کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است ضمن حفظ مشتری و درآمد مسیرتوسعه بیمه درایران را هموار سازند.
به گفته مدیرعامل بیمه معلم موضوع رقابت در تمامی صنایع و خدمات از وجوه مشترکی برخوردار است و شرکتی می تواند موفق باشد که با کاهش هزینه های اداری و ارتقا کیفیت محصولات و بهبود ارائه خدمات از سود قابل قبولی برخوردار باشد.
محمدابراهیم تحسیری ادامه داد: رقابت نه تنها دربازار داخل بلکه در بازارهای جهانی هم تنگاتنگ شده و مشتریان در انتخاب محصولات و خدمات دلخواه خود حق انتخاب بیشتری دارند که این امررقابت را برای شرکت های بیمه سخت ترکرده است.
محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم افزود: درچنین بازاری شرکت های بیمه همواره باید به دنبال راهکارهایی باشند که خدمات خود را با بهترین کیفیت درکوتاه ترین زمان با ارزانترین قیمت ارایه دهند؛ وگرنه ازسایررقبا بازمانده و سهم خود ازبازاررا به سایررقبا واگذارمی کنند.
منبع:برگ خبر