سفر موفقیت‌آمیز هیات بانک مرکزی به روسیه

به منظور پیگیری مذاکرات قبلی بین بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، هیاتی به سرپرستی معاون بانک مرکزی کشورمان به منظور انجام مذاکرات و نهایی‌سازی موافقتنامه پولی بین دو کشور از ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه به مسکو سفر کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از  ایسنا، این هیات ضمن انجام مذاکرات کارشناسی و مفصل با بانک مرکزی روسیه، نهایتا موفق شد در بسیاری از موارد مورد علاقه طرفین برای همکاری و توسعه روابط به تفاهماتی دست یابد.

طرف روسی در این مذاکرات اظهار کرد که برای عملیاتی کردن همکاری‌های بانکی، یک کارگروه در ماه گذشته تشکیل داده تا ساز و کارهای حل مشکلات بانکی موجود بر سر توسعه روابط دو کشور را بررسی کنند. در این راستا از طرف ایرانی نیز درخواست شد تا نسبت به تشکیل چنین کارگروهی در ایران اقدام کند، به گونه‌ای که کارگروه‌های دو کشور بتوانند در ماه می سال جاری میلادی در تهران تشکیل جلسه دهند و ضمن انجام مذاکرات کارشناسی، موانع را از مقابل بردارند.

همچنین در ضیافت ناهاری که به افتخار هیات ایرانی توسط همتای روسی برگزار شد، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: تجربه استفاده از یک حساب مشترک، تجربه‌ای بسیار مثبت در پرداخت‌های مالی – تجاری ایران و روسیه است؛ چنانکه نقطه عطف توسعه روابط ایران و شوروی در حدود 45 سال پیش به دلیل وجود همین حساب مشترک بوده است.

وی ضمن ارائه راه‌حل‌های مربوط به مشکلات پولی و بانکی اظهار کرد: با جدیت دو کشور در آینده نزدیک شاهد افزایش بسیار زیاد حجم روابط اقتصادی دو کشور خواهیم بود.

در این نشست همچنین تفاهم‌نامه نظارتی بانک‌های مرکزی دو کشور بر مکانیزم‌های مالی بین بانکی به امضای معاونین ذی‌ربط رسید.

مطابق برنامه‌های هماهنگ‌شده و به ابتکار بخش اقتصادی سفارت ایران در مسکو، همچنین چند ملاقات جانبی با روسای بانک‌های روسی کارگزار و علاقمند به کار با ایران ترتیب داده شد که هیات ایرانی تمامی این ملاقات‌ها را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

هیات ایرانی همچنین در این سفر ضمن دیدار از شعبه «میر بیزنیس بانک» در مسکو، با مسئولان ایرانی این بانک ملاقات کرد و از نزدیک با کارهای عملیاتی این بانک آشنا شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

47  +    =  54