دیدار وزرای خارجه ایران و امریکا برای چهارمین بار

چهارمین دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در لوزان سوییس در حالی که ظریف صبح امروز حضور دیگر وزیران خارجه ۱+۵ در مذاکرات این هفته برای اعلام تفاهم سیاسی را “بعید” دانست با حضور هیات‌های همراه آغاز شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،محمد جواد ظریف صبح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ایرانی اعلام کرد که "بعید می‌دانم برای کاری که الان داریم انجام می‌دهیم وزیران (خارجه 1+5) بیایند."

این در حالی است هیات‌های مذاکره کننده دو طرف از یک ماه پیش تلاش برای به رسیدن به تفاهم سیاسی و عبور از اختلاف‌ها را سرعت داده‌اند تا قبل از سوم فروردین 1394 (24 مارس) از مرحله تفاهم بر سر توافق جامع بعد از حدود یک سال و نیم عبور کنند.

اما به نظر می‌آید این امکان حداقل در روزهای پایانی سال جاری شمسی امکان‌پذیر نیست.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر سر حدود 90 درصد مسایل فنی به راه‌حل و نتیجه رسیده‌ایم و تنها یک موضوع فنی باقی مانده است که نیاز است این مساله در نشست وزیران خارجه بررسی شود.

مذاکرات روز چهارشنبه با دیدار دو جانبه صالحی و مونیز رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا آغاز شد. هم‌چنین پیش از نشست ظریف و کری، معاونان آن‌ها با یکدیگر دیدار کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

81  +    =  90