لغو تحریم ها، حجم فروش بیمه ها را افزایش می دهد

یک کارشناس بیمه:

یک کارشناس بیمه گفت: با لغو تحریم ها، بیمه نامه های اتکایی مورد نیاز در دسترس بازار بیمه قرار خواهد گرفت و به لحاظ تبادلات بیمه مستقیم نیز با رونق اقتصاد و سایر بخش های اقتصادی حجم فروش بازار بیمه افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

به گزارش ریسک نیوز،حمیدرضا حاجی اشرفی در گفت و گو با نقدینه با اشاره به مذاکرات فشرده بر سر مساله هسته ای ایران افزود: سرانجام تلاش دولت تدبیر و امید سرانجام در مذاکرات لوزان سوییس نتیجه داد و قدرت های بزرگ جهانی با پذیرش حق ایران در برخورداری از دانش و فناوری هسته ای، زمینه پیوستن ایران را به باشگاه هسته ای فراهم ساختند. با کسب این موفقیت که حاصل تلاش وزیر امور خارجه و تیم همکاران ایشان بوده است جای تشکر و قدردانی دارد ، در ماه های اینده تحریم های شورای امنیت   علیه کشورمان لغو خواهد شد.

وی یکی ازبخش های  اقتصادی که در   تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تحریم قرار گرفته بود را صنعت بیمه کشورمان خواند و گفت: پیامد منفی و اثرات نامطلوب تحریم صنعت بیمه، عدم انتقال ظرفیت ریسک های بزرگ  به شرکت های بیمه اتکایی خارجی بود، ریسک هایی که بازار بیمه اتکایی داخل کشور ظرفیت پذیرش آنها را ندارد و از سوی دیگر در همان اوایل تصویب تحریم ها، باشگاه های p&i بین المللی از پذیرش پوشش های ناوگان کشتی های حمل کالا و نفت ایران  خودداری کردند و این تحریم ها موجب نگاه به درون و واگذاری ریسک های مورد اشاره به شرکت های داخلی شد که مطمینا در برخی از ریسک ها سرمایه شرکت های داخلی تکافو نمی کند .

این کارشناس بیمه تاکید کرد: خسارت های ناشی از حوادث تصادم و غرق کشتی های حمل نفت خام در سواحل و دریاها از حیث خسارات وارده به اشخاص ثالث و خسارت های زیست محیطی به قدری گسترده است که مسلما سرمایه شرکت های داخلی و باشگاه های p&i ایرانی قادر به جبران کامل انها در شرایط تحریم نخواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو با لغو تحریم ها و تغییر شرایط فعلی در اقتصاد کشور، شرایط انتقال مازاد ریسک ها به بیمه گران خارجی با تعرفه مناسب تر همچون شرایط قبل از تحریم ها فراهم خواهد شد.

به گفته حاجی اشرفی، لغو تحریم بین المللی صنعت بیمه کشورمان، مسلما موجب رونق و توانمندی صنعت بیمه کشورمان به دلیل برخورداری از پشتیبانی اتکایی و توزیع بین المللی ریسک های بزرگ و مازاد بر ظرفیت می شود و با رونق اقتصادی ، بازار بیمه کشور به عنوان یک رکن مهم اقتصاد کشور با رونق رو به رو خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که  در ماه های آینده با به ثمر نشستن تلاش های دولت، بازار بیمه کشورمان نیز از این تحولات تاریخی منتفع شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  1  =