اختصاص ۳ میلیارد تومان برای خرید بیمارستان صحرایی

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران از اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای خرید بیمارستان صحرایی خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،ر محمدتقی خسروانی مقدم با بیان اینکه اداره کل درمان استان تهران بزرگترین ارائه دهنده خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در کشوراست، اظهار داشت: در حال حاضر درمان ۳۰ درصد از بیماران کشور در مراکز درمانی استان تهران انجام می شود.

وی افزود: اداره کل در مان تهران با ۱۱ بیمارستان، ۲ دی کلینیک، ۱۶ کلینیک تخصصی و ۹ درمانگاه خدمات درمانی گوناگونی را به بیمه شدگان و مراجعان ارائه می کند.

خسروانی مقدم گفت: در بخش بستری در بیمارستان‌ها و دی کلینیک‌ها یک هزار و ۷۸۹ تخت فعال داریم و در سال ۹۳، بالغ بر ۱۳۵ هزار و ۴۶۶ بستری در این بخش انجام شده است.

مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: در سال گذشته حدود ۵۰۳ هزار نسخه و ۶۸۸ مورد مراجعه به آزمایشگاه صورت گرفت و در بخش سرپایی نیز ۴ میلیون مراجعه به پزشک عمومی، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه به پزشک متخصص و ۶۴۱ مورد مراجعه به دندان پزشکی انجام شد.

وی اظهار داشت: این اداره کل با دو هزار و ۱۸۴ پزشک عمومی، یک هزار و ۳۴۸ پزشک متخصص و ۳۰۶ دندانپزشک طرف قرارداد است.

خسروانی مقدم تصریح کرد: در سال ۹۳ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان استان تهران هزینه شده است و تعداد ۹۲ هزار و ۴۳۷ عمل جراحی و ۱۸۴ هزار و ۳۶۸ جراحی سرپایی انجام شده است.

وی با تأکید بر پرهیز از موازی کاری در بخش درمان و توجه به بیماری های خاص و صعب العلاج، افزود: این اداره هم اکنون در حال تعامل با سازمان‌های مرتبط برای پرهیز از موازی کاری در مورد بیماری‌های خاص است به طوری که در سال گذشته در مورد بیماران تالاسمی ۹۵ میلیون ریال هزینه توسط این اداره کل هزینه شد.

خسروانی مقدم افزود: در سال ۹۳ بالغ بر ۶۴۴ مورد پیوند قرنیه و دو هزار و ۲۳۳ دیالیز در مراکز تأمین اجتماعی انجام شده است، ۲۱ میلیارد ریال هزینه دارویی شیمی‌درمانی و ۱۰۷ میلیارد ریال نیز برای بیماران خاص هزینه شده است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: بیماران در روند درمان درخواست‌هایی برای معاینات پزشکی دارند که ممکن است از دیگاه پزشک معالج ضروری نباشد و این موارد برای سازمان هزینه زا بوده و باید گفت که لغو این موضوع نیاز به یک بحث فرهنگی دارد و باید به اشکال مختلف به مردم برای حل این معضل اطلاع رسانی شود.

خسروانی مقدم گفت: کارت هوشمند سلامت ایده بزرگی است که از یک سال گذشته در سازمان در جریان است اما نیازمند سیستم جامع و بسترسازی است.

وی افزود: در سال ۹۳ تلاش کردیم در حوزه تجهیزات پزشکی اقدامات بزرگی انجام دهیم که یکی از آنها ارتقاء دستگاه‌های رادیولوژی از حالت آنالوگ به دیجیتال بود که باعث کاهش اشعه‌گیری، پرتوگیری و تکرار تصویربرداری می‌شود، از سوی دیگر فیلم رادیولوژی که تخریبگر محیط زیست بود با شرایط جدید از این چرخه حذف می‌شود.

خسروانی مقدم با اشاره به چگونگی امحای پسماندهای بیمارستانی در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران، اظهار داشت: تقریباً همه مراکز این اداره کل به سیستم زباله سوز مجهز هستند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  2