ترافیک سه همایش و سمینار بانکی در تونل زمان/پنج همایش بانکی دیگر در پاییز

از ۲۵مرداد تا ۱۰شهریور سه همایش بانکی پشت چراغ قرمز ایستاده اند تا به محض سبز شدن چراغ زمان اجرا شوند. همایش « روابط عمومی در صنعت بانکی» ، سمینار تخصصی «تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت» و همایش « « تجربه جهانی بانکداری اسلامی: روشهای تأمین مالی، ابزارها، خدمات و محصولات » سه همایش و سمیناری هستند که این روزها در صف اجرا قرار دارند.همچنین ۵ همایش دیگر بانکی نیز در پاییز برگزار خواهد شد./ با احتساب این همایش ها به طور متوسط از ۲۵ مرداد تا تا پایان آذر هر ۱۵ روز یک بار یک همایش یا سمینار برگزار خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوزاز پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از 25مرداد تا 10شهریور سه همایش بانکی پشت چراغ قرمز ایستاده اند تا به محض  سبز شدن چراغ زمان اجرا شوند. همایش « روابط عمومی در صنعت بانکی» ،سمینارتخصصی «تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت» و همایش « « تجربه جهانی بانکداری اسلامی: روشهای تأمین مالی، ابزارها، خدمات و محصولات » سه همایش و سمیناری هستند که این روزها در صف اجرا قرار دارند.همچنین 5 همایش دیگر بانکی نیز در پاییز برگزار خواهد شد.
جاده اجرای همایش ها و سمینارهای در حالی پرترافیک شده که اغلب مدیران بانکی سال جاری را سال خشکسالی مالی عنوان کرده و تلاش کرده اند هزینه های خود را تا حد امکان کاهش دهند.

خودآموزشی در همایش « روابط عمومی در صنعت بانکی»
در 25 مرداد قرار است  همایش « روابط عمومی در صنعت بانکی» اجرا شود. شواری «عالی» سیاستگذاری و دیگر بخش های این همایش در ادامه می آید. در شورای عالی سیاستگذاری  16نفر مدیر روابط عمومی بانک  ذکر شده اند از سوی دیگر مجموعا 31 بانک  وچهار موسس دارای مجوز در کشور ما  وجود دارد. احتمالا کسانی که در این لیست قرار ندارند در همایش شرکت نخواهند داشت. بنابراین به نظر می رسد این همایش بیشتر خودآموزشی است .

محورها و سخنرانان همایش
 در خصوص محورها خواننده قضاوت کند:
1-    مدیریت اطلاع رسانی، توسعه اعتبار و وجهه نظام بانکی
2-    نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی
3-    مسوولیت پذیری اجتماعی در صنعت بانکداری
4-    مهارت های توسعه ارتباطات درون سازمانی

ارتباط محورها و سخنرانان و  موضوع سخنرانی
حال سخنرانان و موضوعات سخنرانی را نیز بخوانید و با محورها مقایسه کنید: به نظر می رسد چندان ارتباط منطقی با هم ندارند. از سوی دیگر دکتر جلالی و دکتر دهقان در همه محافل تقریبا متن سخنرانی مشابهی را ارائه می کنند که بارها شنیده ایم.اسامی سخنرانان و موضوعات سخنرانی به شرح زیر است:
– علی ‏اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با موضوع سخنرانی: صنعت بانکداری و فرصتی به نام فضای مجازی
– سید مسعود همایونفر رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران با موضوع سخنرانی: صنعت بانکداری و فرصتی به نام فضای مجازی،شفافیت، اعتماد و خوشنامی
– محمود دهقان طزرجانی، متخصص کمپین تبلیغاتی، بازاریابی و فروش با موضوع سخنرانی: کمپین های تبلیغاتی در نظام بانکی
– محمودرضا امینی مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری موج با موضوع سخنرانی: نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی
 در این میان نام دکتر حسین عبده تبریزی، مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی را می بینم که البته موضوع سخنرانی وی اعلام نشده است اما دکتر عبده دکتری خود را در رشته مالی  اخذ کرده و در سوابق وی نیز جایی نخوانده ایم که حوزه ارتباطات و روابط عمومی باشد.

یک سوال اساسی
آیا بنیه علمی روابط عمومی در کشور ما اینقدر فقیر است که در جمع چهار سخنرانان فرد مطرحی از حوزه ارتباطات و روابط عمومی نمی بینیم.از سوی دیگر موضوع  همایش « روابط عمومی در صنعت بانکداری» است که چنان کلی است که  می توان چند صد  محور و موضوع و کتاب برای آن ذکر کرد و باز هم کافی نباشد. شاید خوب بود کسانی که اسم خود را در این همایش خرج کرده اند به جزئیات آن نیز توجه کنند. نهاد روابط عمومی بانکی ما اکنون به اندازه ای بالغ شده که مباحث به صورت کاملا تخصصی به گونه ای که به جزئیات یک موضوع پرداخته شود مطرح گردد. مثلا میشد یک موضوع مسئولیت های اجتماعی در روابط عمومی بانکی را مطرح و سخنرانان  مجرب همراه با مقالات جدید که مختص همایش تهیه شده باشد را دعوت کرد تا  به تحلیل موضوع پرداخته آخرین دستاوردها را ارائه کنند. اینکه به نام همایش به طرح موضوعات ترم یک دانشگاه بپردازیم در شان نظام بانکی ما نیست.

دیگر بخش های همایش را نیز بخوانید:
رییس همایش: سیدغلامرضا کاظمی دینان، رییس انجمن روابط عمومی ایران
رییس شورای عالی سیاستگذاری: ابراهیم صفرلکی، مدیر کل روابط عمومی بانک دی
دبیرکل همایش: هادی کمرئی، مدیرکل روابط عمومی و بازاریابی بانک توسعه تعاون
دبیر کمیته علمی: حسین امامی مدیرکل روابط عمومی بانک توسعه صادرات

اعضاء شورای عالی سیاستگذاری(بر اساس حرف  الفبا)
در سایت همایش اعلام شده است  که بر اسامی بر اساس حروف الفبا نوشته شده است اما معلوم نیست  از چه زمانی الف جای خود را در الفبای فارسی عوض کرده و باقری و کریمی قبل از ایزدی قرار گرفته اند.اسامی مندرج در سایت همایش را در زیر ببنید.
– مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی
– محمدعلی کریمی، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی
– مسعود ایزدی، مدیرکل روابط عمومی بانک مسکن
– محمود ترابیان، مدیرکل روابط عمومی بانک آینده
– علیرضا حسن زاده، مدیرکل روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن(ع)
– سیدحمید خالقی، مدیرکل روابط عمومی بانک انصار
– رشید خضری، مدیرکل روابط عمومی بانک ملت
– حبیب الله رشیدارده، مدیرکل روابط عمومی بانک ملی
– داریوش سهرابی، مدیرکل روابط عمومی بانک صنعت و معدن
– منصور شیخ الاسلامی، مدیر کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد
– محمدحسن عباسی فر، مدیرکل روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر
– فرشاد فخیمی، مدیرکل روابط عمومی بانک شهر
– مجتبی قادر نظری، مدیرکل روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت
– ابراهیم کاظم‌پور، مدیر کل روابط عمومی بانک تجارت
– رضا لیاقت ورز، مدیرکل روابط عمومی بانک کشاورزی
– شمیم حسین مستقیمی، مدیرکل روابط عمومی بانک ایران زمین
– حمید موفق، مدیرکل روابط عمومی بانک قوامین
الفبای فارسی به شرح زیر است:
ا     ب     پ     ت     ث     ج
چ      ح     خ     د     ذ     ر
ز      ژ     س      ش     ص     ض
ط     ظ     ع     غ     ف     ق
ک     گ     ل     م     ن     و
ه     ی)

میزگرد تخصصی "مدیریت وجهه نظام بانکی"
رییس پنل: دکتر احمد یحیایی ایله ای
وقتی به سایت آقای دکتر ایله مراجعه می کنید ایشان خود را «دکترای» ارتباطات ذکر کرده است.سایت وی را اینجا ببنید
http://www.yahyaee.com/
(در پرانتز اینکه«عبارت دکترا» در فارسی نداریم و عبارت دکتری درست است. اگر چه در محافل عمومی می توان ازاین عبارت استفاده کرد اما وقتی صحبت از آموزش آن هم درباره آینه سازمان یعنی روابط عمومی مطرح هست استفاده از این عبارت تقریبا خطایی نابخشودنی است).
اعضاء پنل به شرح زیر است:
– محمد خدادی، مدیرعامل ایرنا
– محمدعلی کریمی، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی
– حسین امامی مدیرکل روابط عمومی بانک توسعه صادرات
– ابراهیم کاظم‌پور، مدیر کل روابط عمومی بانک تجارت
– ابراهیم صفرلکی، مدیر کل روابط عمومی بانک دی
آموزش خبرنویسی برای  در همایش
 در همایش دو کارگاه های آموزشی« مسئولیت اجتماعی » و «خبرنویسی اقتصادی و بانکی  »  برگزار می شود.

رقص سماء ایکوبیکی
 “International Conference on Banking Industry and Global Economy”  یا « کنفرانس بین المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی »که به اختصار «ایکوبیگ» نامیده شده که از سوی بانک آینده در تاریخ ۱۳۸۹/۰۵/۱۲ تأسیس گردید.

طی 5سالی که از عمر این همایش می گذرد دو همایش برگزار شده یکی در 12 و 13 تیر 90 و همایش دوم سه سال بعد در 29 و 30 مهر سال 93 برگزار شد. در کنفرانس اول و روز اول ایکوبیک دو سمینار «مقایسه مقررات نظارتی کمیته بال و کمیته خدمات مالی اسلامی(IFSB )  و «عوامل شکل‌گیری بحران اقتصادی مالی ۲۰۰۸-۲۰۱۰ و نقش نظام بانکی در ایجاد و کنترل آن» و یک  کارگاه‌ آموزشی « خلق زنجیره ارزش پایدار برای مشتریان بانک‌ها»  در ۱۲ تیرماه ۱۳۹۰٫ برگزار شد.
اکنون سه سمینار و کارگاه  مورد اشاره در سایت به عنوان فعالیت های اموزش متفاوت از همایش اول ذکر شده است.سایت را ببیند:
http://icobige.ir/sahifa/?cat=30
در همایش دوم که سال گذشته اجرا شد سمیناری برگزار نشد.لازم به ذکر است دبیر اجرایی همایش دوم ایکوبیک دبیر انجمن برنج ایران بود.
ابداع روش جدید
 اما  در سال جاری دبیرخانه این همایش ابتکاری متفاوت را در دستور کار قرار داده است و اجرای یک سمینار دو روزه در روزهای ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه جاری را در دستور کار قرار داده در حالی که خبری از همایش ایکوبیک سه نیست.در عین حال اینکه این سمینار دو روزه همان ایکوبیک 3 باشد چیزی در سایت نوشته نشده است.یکی از خوبی های همایش و سمینار ایکوبیک آن است که دست کم کارکنان بانک آینده آموزش لازم را خواهند گرفت.

سمینار تخصصی ” تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت” که امسال در 28 و 29 مرداد جاری اجرا خواهد شد قرار است در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی از ساعت ۸ الی ۱۷ برگزار شود.

کارستن بارچ یکی از سه مدرس سمینار مذکور پیش از این در 4 و 5 مهرماه سال 92 کارگاه دوروزه E-Banking2.0 که از سوی شرکت گرایش تازه کیش (جی اس اس) و تحت نظارت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی طراحی شده بود در محل مذکور (مرکز مطالعات بهروه وری سازمان ) برگزار کرده است.
اهداف اصلی برگزاری این سمینار طبق مندرجات سایت همایش مذکور به شرح زیر است:
 1- آشنایی با آخرین تحولات در حوزه بانکداری دیجیتال،
2- تبیین مفهوم تجربه کاربری و نقش آن در طراحی اینترنت بانک و موبایل بانک
3- راه‌کارهای استفاده از کلان داده‌ها(Big Data) در طراحی محصولات جدید بانکی
4- طراحی بانکداری همراه بر روی گجت
5- راه‌کارهای طراحی بانکداری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی
6- مدل‌سازی کسب و کار بانکی بر اساس کاهش شعب و بانکداری چند مجرایی
7- نقش فناوری اطلاعات به عنوان یک مدل کسب و کار
8- آشنایی با تجربیات بانک‌های پیشرو در پیاده‌سازی مدل‌های نوین کسب و کار عنوان شده است.
این محورها نیز یا تکرار یکدیگرند یا ارتباط منطقی خاصی بینشان وجود ندارد.به این نمونه توجه کنید: اَبزارک یا گجت (Gadgets) به وسائل و تجهیزات کوچک و تازه‌اختراعی گفته می‌شود که در آنها فناوری نویی بکار رفته باشد و برای انجام کارهای مخصوصی بدرد بخورد.تبلیت و گوشی هوشمند از جمله گجت ها به شمار می رود. بر این اساس محورهای یک و دو و چهار می توانستند در یک هدف خلاصه شوند  در خصوص سه محور آخر (6،7 و 8) نیز همین تفسیر حاکم است. درحقیقت در دو روز بیگ دیتا،بانکداری اجتماعی،بانکداری موبایلی و کسب و کار بانکی مطرح خواهد شد.

بیشتر درباره ایکوبیک بدانیم
در معرفی ایکوبیک می خوانیم: «مدت‌ها بود که جای بک نهاد غیردولتی علمی – تخصصی در حوزه پولی و بانکی کشور خالی بود. با شروع و ادامه فعالیت دبیرخانه ایکوبیگ، این کمبود تا حدود زیادی جبران گردید.»
این گفته البته چندان صحت ندارد از سوی بخش خصوصی دست کم دو تجربه طی سالهای اخیر ارائه شده است. یکی همایش های سالانه بانکداری الکترونیک بود که  نهایتا به دلیل عدم حمایت بانکها بعد از 5 دوره انقدر ضعیف شد که مجبور به انحلال شد. همایش دوم نیز همایش بازاریابی خدمات بانکی است که چهار دوره برگزار شد اما به دلیل زیانهای گذشته و وضعیت حاکم بر بانکها احتمالا امسال برگزار نخواهد شد.همایش های سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت نیز که توسط پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می شود اگر حمایت های مالی شرکت ملی انفورماتیک و برند بانک مرکزی نباشد این همایش نیز به سرانجام همایش های دیگر دچار خواهد شد. طی یک نظر سنجی  که در خصوص دکترفرهاد نیلی انجام شد سوال این بود اگر اکنون دکتر نیلی از پژوهشکده  برود و  خود مستقلا همایش های بانکداری الکترونیک را برگزار کند؟ آیا در این همایش شرکت می کنید ؟ جالب انکه  60 درصد از شرکت کنندگان در همایش پاسخ منفی داده بودند. به تعبیر دیگر نمی توان گفت کسانی که همایش برگزار کردند بی تجربه بودند بلکه علت چیز دیگری است.

یکی دیگر از نهادهایی که اکنون در حوزه اموزش فعال است فابا است. فابا نیز اگر در ابتدا توسط وزارت اقتصاد (دکتر پورمحمدی که بعدا به بانک مرکزی رفت و اکنون در معاونت برنامه ریزی مشغول است) تاسیس نشده و حمایت از شبکه بانکی نبود همچنین  اگر  بعدها  حمایت بانک تجارت و  مقدم رئیس فابا  ومدیرعامل بانک مذکور را پشت سر خود نداشت قطعا اکنون نمی توانست مدعی اجرای نمایشگاه تراکنش شده وخود را با همایش کارت خاور میانه که در دبی برگزار می شود قیاس کند.

در نهایت سوال این است بانک آینده آیا اگر خود مجری این سمینار نبود حاضر می شد از چنین سمیناری به صورت ویژه حمایت کند. اگر روزی این حمایت صورت گیرد  آن روز به بخش خصوصی اعتماد شده و نیازی نیست بانک آینده همایش برگزار کند.

همایش بانکداری اسلامی
سومین همایشی که طی 15 روز آینده برگزار خواهد شد همایش « « تجربه جهانی بانکداری اسلامی: روشهای تأمین مالی، ابزارها، خدمات و محصولات » است.گزارش بعدی در تحلیل همایش های بانکی  درباره این همایش خواهد بود که فردا منتشر می شود.
5 همایش بانکی دیگر در پائیز
همچنین 5 همایش بانکی دیگر تا پایان آذر برگزار می شو که در ادامه خلاصه ای ارائه خواهد شد. با احتساب این همایش ها به طور متوسط از 25 مرداد تا تا پایان آذر هر 15 روز یکبار یک همایش یا سمینار برگزار خواهد شد. اگر همایش-سمینار-نمایشگاه  فابا را سه رخداد درنظر می گرفتیم که تقریبا هر ده روز یک همایش یا سمینار بانکی اجرا می شد.همایش ها به شرح زیر است.

جشنواره  و نمایشگاه ملی بانک ها و موسسات مالی

محل برگزاری: مشهد – سالن همایش های صبا
تاریخ: ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۴
سازمان برگزارکننده: مرکز همایشهای بین‌المللی توسعه ایران
جشنواره و نمایشگاه ملی بانک ها و موسسات مالی با محوریت « نقش بالقوه و بالفعل بانک ها در اجرای سیاست های کلان ارزی و تامین مالی و تاثیر نرخ ارز در اقتصاد ایران و در اجرای سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید و فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک » با همکاری تنگا تنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازگانی، صنایع و معادن ایران، اتاق مرکزی تعاون جمهوری اسلامی و کلیه دانشگاه های سراسر کشور ازجمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، امیرکبیر، علم و صنعت،علامه طباطبایی و دیگرسازمان های مدیریتی، علمی و پژوهشی و با حضور اساتید و متخصصین صاحب نام نظام بانکی کشور۱۱ و ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۴ در سالن همایش ساختمان صبای مشهد برگزار می گردد.

کنفرانس نوآوری‌های بانکی ، سمینار پرداخت و نمایشگاه تراکنش

سازمان برگزارکننده: مرکز فابا
محل برگزاری: تهران – نمایشگاه بین‌المللی تهران یا بوستان گفتگو
کنفرانس نوآوری‌های بانکی ، نمایشگاه تراکنش و سمینار پرداخت از سوی مرکز فابا (مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور) از 4 تا 6 آبان برگزار می‌شود. اولین کنفرانس نوآوری‌های بانکی درچهارم آبان، دومین سمینار تخصصی کارت و پرداخت در 5 آبان و همچنین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد بانک‌ها و شرکت‌ها با موضوع نظام بانکی پساتحریم در 6 آبان برگزار می شود. همچنین در سه روز همایش نمایشگاه تراکنش هم برگزار می شود که به معرفی محصولات الکترونیک بانکی می پردازد.

نخستین همایش بین المللی حسابداری، اقتصاد و بانکداری
محل برگزاری: تهران – مرکز همایش‌های صدا و سیما
تاریخ: ۷ و ۸ آبان ماه ۱۳۹۴
سازمان برگزارکننده: مرکز همایشهای بین‌المللی توسعه ایران
نخستین همایش بین المللی حسابداری، اقتصاد و بانکداری با هدف بررسی حسابداری مدیریت استراتژیک بر موفقیت مالی سازمانها، رسیدن به فرآیند نوآوری ها در سیستم های حسابداری مدیریت، نقش حسابداری مدیریت در موفقیت بنگاه های اقتصادی، بحث و تبادل نظر میان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در این حوزه و …. با محوریت نیازهای امروز پژوهشی کشوردرحوزه مسائل مالی وحسابداری، آخرین دستاوردهای علمی حسابداری ایران وجهان، نقش اطلاعات حسابداری درارزیابی بازارسرمایه، چالشهای تحقیقات حسابداری، مدیریت مالی وسرمایه گذاری درایران، اهمیت و نقش حسابداری مدیریتی درافزایش کارا یی سازمان، اقتصاد کاربردی بارویکرد ملی ، اقتصاد مدیریت کاربردی، اقتصاد گردشگری وتولید ناخالص ملی و … با همکاری دانشگاه های معتبر سراسر کشور ، فعالان، دانشجویان، پژوهشگران، اندیشمندان، اساتید برجسته بین المللی و ملی، کلیه مراکز پژوهشی و دیگر سازمان های مدیریتی برگزار می گردد.

همایش ملی حقوق و نظام بانکی

محل برگزاری: مشهد – سالن همایش دانشگاه فردوسی
تاریخ: ۲۸ و ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۴
سازمان برگزارکننده: دانشگاه فردوسی
نخستین همایش ملی حقوق و نظام بانکی به صورت مقاله محور در۴ موضوع کلی:حقوق کیفری و نظام بانکی ، حقوق خصوصی و نظام بانکی ، حقوق عمومی و نظام بانکی ،حقوق بین الملل و نظام بانکی ، در تاریخ ۲۸و۲۹ آبان ماه۹۴ توسط گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد و درمحل دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد .

دومین کنفرانس داده‌کاوی در بانکداری
محل برگزاری: تهران – هتل المپیک
تاریخ: ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۴
سازمان برگزارکننده: مؤسسه پژوهشی داده‌ کاوی گیتا
در راستای توسعه دانش داده‎کاوی به عنوان جدید‎ترین و برترین روش حل مسئله و به کارگیری آن در کشور و در تداوم برگزاری موفق کنفرانس‎های سالانه داده‎کاوی ایران، فضای مناسب به وجود آمده جهت بهره‎برداری علمی و کاربردی از دانش داده‎کاوی در صنعت بانکداری و پیش برد، توسعه و بلوغ این صنعت، دومین کنفرانس داده کاوی در بانکداری در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۴ در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  2  =