سرمایه گذاری غول بیمه فرانسه در بازار مصر

در حاشیه کنفراس فیر مطرح شد:

یکی از بزرگترین شرکت های بیمه فرانسه در بازار مصر ۱۹۲ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه به نقل از میدل ایست اینشورنس ریویو، "آکسا" شرکت فرانسوی مستقر در پاریس در نظر دارد تا در سال مالی جدید مصر، یک میلیارد پوند مصر (127.8 میلیون دلار) سرمایه گذاری و در سه سال آینده نیز 500 میلیون پوند مصر دیگر به این بازار سرمایه واریز کند.

این خبر در حاشیه کنفرانسی اعلام شد که این شرکت فرانسوی برای بازگشایی نخستین شعبه اش در مصر برگزار کرده بود. این شرکت فرانسوی که مجوز فعالیتش را از سازمان نظارت مالی مصر دریافت کرده است، در نظر دارد تا در بخش بیمه عمر، درمان، اموال و حوادث به ارائه خدمات گروهی و فردی بپردازد و همچنین به شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ تجاری مصر نیز خدمات بیمه ای ارائه می کند.

"دنیس دونور" معاون مدیر اجرایی این شرکت گفت: آفریقا به طور کل و مصر به طور ویژه یکی از استراتژیک ترین مناطق برای آکسا به شمار می روند.

آکسا، شرکت بیمه فرانسوی است که انواع خدمات بیمه را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی بیمه آکسا در شهر پاریس قرار دارد. آکسا، در واقع یک شرکت خوشه‌ ای (فعال در چند صنعت) است که با توجه به قوانین و مقررات کشورها، نوع خدمات و حوزه فعالیت ‌های این شرکت نیز تغییر کرده و طیف وسیعی از خدمات مالی را در بخش‌ های مختلف ارائه می کند.

ریشه‌ های تاسیس این شرکت به سال ۱۸۱۷ و تشکیل شرکت بیمه آتش‌ سوزی پاریس بازمی‌ گردد، ولی فرم کنونی شرکت آکسا در سال ۱۹۸۵ با ادغام چندین شرکت بیمه فرانسوی، توسط "کلود بیبیه" راه‌ اندازی شد. شرکت آکسا، از شرکت‌ های تابعه و زیرمجموعه زیادی تشکیل شده است، که در تعامل با یکدیگر، عموما به ارائه بیمه عمر و بیمه سلامت اشتغال داشته، همچنین مدیریت سرمای ه‌گذاری در صنایع مختلف را نیز انجام می‌دهند.

این گروه عمدتا در اروپای غربی، آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، فعالیت می کند. در رتبه ‌بندی سال ۲۰۱۰ مجله "فورچون"، شرکت آکسا در رتبه نهم بزرگترین شرکت‌ های جهان قرار گرفت. این شرکت در حال حاضر 102 میلیون مشتری در سرتاسر جهان دارد و در 56 کشور فعالیت می کند.

طبق این گزارش، "حسن ال شبراویشی" ریاست و مدیریت اجرایی این شرکت فرانسوی در مصر را بر عهده گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  8  =