آثار بر جام در اقتصاد خصوصی معلوم می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: زمانی اجرای برجام بر اقتصاد کشور مؤثر است که از اقتصاد دستوری خارج و به سوی خصوصی‌سازی و آزادسازی اقتصاد حرکت کنیم.

به گزارش ریسک نیوز،عباسعلی ابونوری، در گفتگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سیاست گذاری دولت برای تغییر نرخ سود بانکی گفت: اگر اقتصاد کشور بر مبنای اقتصاد دستوری اداره شود نباید انتظار بهبود شرایط اقتصادی را داشته باشیم.
 
وی افزود: اگر قرار است کاهش نرخ سود بانکی صورت گیرد باید دو الی 3 الی درصد باشد.
 
این کارشناس اقتصادی افزود: زمانی اجرای برجام بر اقتصاد کشور مؤثر است که از اقتصاد دستور خارج و به سوی خصوصی سازی و آزاد سازی اقتصاد حرکت کنیم.
 
ابونوری در خصوص ورود منابع مردم از بانک به بازار سرمایه و پول گفت: این فرض که اگر نرخ سود کاهش یابد و مردم منابع مالی خود را از بانک به بازار سکه و ارز می‌برند اشتباه است.
 
وی در ادامه افزود: دوست امکان نظارت بر بازار سکه و ارز را دارد و اگر بازار سکه و ارز دچار نوسانات شود دولت می‌تواند برای کاهش قیمت‌ها ورود پیدا کند.
 
این کارشناس اقتصادی سیاست کاهش نرخ سپرده را راهی برای بهبود تولید دانست و گفت: دولت توقع دارد با اجرای سیاست گذاری به بخش صفت و خدمات کمک کند و قطعاً معضلات این سیاست گذاری را مرتفع می‌کند.

 ابونوری همراهی بانک‌ها با دولت در اجرای کاهش نرخ بهره را امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: اجرای هر سیاستی همراهی و همدلی بخش‌های مرتبط را مطلبد و بانک‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  25