مذاکره مدیران ۱۵ شرکت اروپایی برای ورود به بازار سرمایه ایران

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از رایزنی و مذاکره مدیران و سرمایه گذاران ۱۵ شرکت اروپایی برای ورود به بازار سرمایه ایران خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،محمد رضا محسنی روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: در طول چهار ماه اخیر اقدامات فراوانی برای بین المللی کردن بازار سرمایه ایران انجام شده است.
وی با اشاره به حضور در چند اجلاس بین المللی، از برگزاری اجلاس 25 شرکت سپرده گذاری جهان در آبان سال آینده در تهران و ارائه پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه گذاری اسلامی خبر داد.
وی درباره نقش سپرده گذاری مرکزی در دوران پساتحریم نیز گفت: برای تسهیل ارائه خدمات و بین المللی کردن بازار سرمایه، جلسه های مستمر و هفتگی با مدیران مخلتف خارجی برگزار و بعد از جلسه با مدیران بورس مونیخ، امروز با یکی از مدیران سابق بورس نیوریوک جلسه ایی برگزار می شود.
مدیرعامل سمات با بیان اینکه مذاکراتی با مدیران و سرمایه گذاران مختلف اروپایی برگزار شده است، از آمادگی دو بانک بورسی تجارت و پاسارگاد برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی خبر داد.
محسنی همچنین درباره طراحی نرم افزار برای پس از معاملات نیز گفت: از نظر نویسندگان و طراحان، این نرم افزار به سرانجام رسیده اما سازمان بورس و اوراق بهادار هنوز آن را تایید نکرده است. بنابراین این نرم افزار در مرحله آزمایش و رفع نواقص قرار دارد و بعد از اعلام نظر نهاد ناظر، تصمیم گیری خواهد شد. هم اکنون برنامه ایی برای خرید نرم افزارهای خارجی در دستور کار نیست.
وی در ادامه به انجام مراحل لازم برای اتصال با بورس کره جنوبی نیز اشاره کرد و درباره آخرین سهامداران خارجی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، 505 کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده که شامل 394 فرد حقیقی و 111 فرد حقوقی است.
به گفته وی، درحالی در آذرماه امسال 18 کد سهامداری خارجی صادر شده است که حجم خرید سرمایه گذاران خارجی 420 میلیارد ریال و فروش این گروه 100 میلیارد ریال بود.

** آخرین آمار سهامداران ایرانی به تفکیک
«علیرضا حاج نورزوی» قائم مقام شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز در این نشست خبری، آخرین آمار سهامداران ایرانی را اعلام کرد و گفت : در حالی تاکنون هشت میلیون و 736 هزار و 427 کد سهامداری صادر شده که از این تعداد بیش از دو میلیون و 80 هزار کد غیرفعال بوده و افزون بر 6 میلیون و 655 هزار کد دیگر نیز فعال سیستمی هستند.
وی با بیان اینکه دیگر سهامداران چند کده در بازار سرمایه وجود ندارند، ادامه داد: از مجموع همه کدهای صادره ، 6 میلیون و 620 هزار و 280 مربوط به افراد حقیقی و 35 هزار و 121 کد مربوط به افراد حقوقی است. علاوه براین بیش از چهار میلیون 465 هزار سهامدار مرد و بیش از دو میلیون و 40 هزار نفر هم زن هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  3