رده بندی کشتی ها از چالش های پیش روی بیمه گران / ظرفیت های صنعت بیمه در حوزه بیمه های دریایی

صنعت بیمه در دوره پسابرجام نباید توانایی قابل توجهی که شرکت های بیمه داخلی در دوره تحریم به دست آوردند را فراموش کند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی بیمه معلم،مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم گفت: صنعت بیمه در دوره پسابرجام نباید توانایی قابل توجهی که شرکت های بیمه داخلی در دوره تحریم به دست آوردند را فراموش کند.

محمد حبیبی با بیان این که اجرایی شدن برجام بر شرایط بیمه ای کشور تاثیرگذار است، گفت: به صورت طبیعی در این دوره بروکرهای خارجی به بازار کشور ورود پیدا می کنند و در بازار داخل فعال می شوند.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم با بیان این که کشور ما می تواند در دوره پساتحریم با بومی سازی، از دانش و اطلاعات خارجی ها استفاده کند، اظهار کرد: احساس می شد با توجه به عملیاتی شدن برجام، پوشش های خریداری شده از سوی خارجی ها لغو شود، اما مشاهده شد که آنها از خدمات بیمه معلم راضی هستند و به همکاری با ما ادامه می دهند.

به گفته حبیبی، بیمه معلم در زمینه بیمه های دریایی حرف اول را در کشور می زند، به طوری که ۲۰ درصد این بازار متعلق به بیمه معلم است.

حبیبی با اشاره به تحریم ظالمانه شرکت بیمه معلم از سوی اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا که به سخت شدن روابط تجاری با سایر کشورها منجر شد، اظهار کرد: با تمام این شرایط، بیمه معلم در حوزه صادرات به خوبی عمل کرد و اکنون نیز با نرخ و شرایطی که ارائه می دهد و با تجربه و دانشی که در حوزه بیمه های دریایی دارد، به خوبی می تواند با خارجی ها رقابت کند.

مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه معلم در ادامه یکی از چالش های کشور در حوزه کشتیرانی را ورود کشتی های ایرانی به بنادر اروپا و آمریکا دانست و گفت: در حال حاضر بیمه متقابل قشم و بیمه متقابل کیش پوشش های پی اند آی صادر می کنند و البته این دو به تایید کشورهایی مانند چین و ژاپن و هند رسیده است، ولی از آنجا که این دو موسسه پس از اعمال ممنوعیت ورود کشتی های ایرانی به آن بنادر تشکیل شده اند، ساز و کار پذیرش کشتی های تحت پوشش آنها به انجام نرسیده است.

به گفته حبیبی، رده بندی کشتی ها نیز یکی از چالش های پیش رو است، به طوری که این کار در دوره تحریم به موسسات رده بندی داخلی سپرده شد، در حالی که این موسسه ها می بایست مطابق با کلوزهای بیمه ای عضو(IACS) باشند؛ گرچه به نظر می رسد سازمان بنادر و دریا نوردی به این موضوع ورود کرده و در حال برطرف کردن مشکل است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

47  −  43  =