شهادت ۵ ایرانی در سوریه

پنج تن از این شهدا که تا کنون خبر شهادتشان منتشر شده است، از استان‌های سمنان، خوزستان، گیلان وخراسان رضوی هستند.

به گزارش ریسک نیوز،یکی از این شهدا «سید علی منصوری» سرهنگ بازنشسته تیپ 21 زرهی امام رضا(ع)، از اهالی شهرستان نیشابور است. این شهید والامقام  که سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور فعالی در جبهه‌های جنگ تحمیلی داشت، به عنوان یک مستشار نظامی و با تجربه به جمع رزمندگان مدافعین حرم اهل بیت(ع) در سوریه پیوست. شهید منصوری که از مجروحان حادثه منای سال گذشته نیز بود در 20 خردادماه جاری در منطقه کفر حمره «شهرک حمیره» در نزدیکی منطقه خان طومان سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. او پنجمین شهید مدافع حرم نیشابور است.

همچنین شهید «مهدی نظری» از اهالی شهرستان اندیمشک و رزمنده لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) که چندی پیش داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) عازم سوریه شده بود در روزهای گذشته توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. او شصتمین شهید مدافع حرم استان خوزستان است.

شهید «احمد مکیان» نیز یکی از روحانیون و ورزشکاران ماهشهر و حافظ کل قرآن بود. این شهید مدافع حرم که متولد سال 1374 و از جوانترین شهدای مدافع حرم به شمار می‌رود چندی پیش برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) داوطلبانه عازم سوریه شد ودر چند روز گذشته از ناحیه پهلو، مورد اصابت موشک قرار گرفت و به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. شهید مکیان نخستین شهید مدافع حرم ماهشهر است که تنها یک سال از ازدواجش می‌گذرد.

شهید عباس دانشگر نیز یکی از مدافعان حرم جوان در سوریه بود. او که از نیروهای سپاه پاسداران و متولد سال 1372 شهرستان سمنان بود چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شد. شهید دانشگر توسط تروریست‌های تکفیری در چند روز گذشته به شهادت رسید.

همچنین شهید «حسینعلی پور‌ ابراهیمی درگاه»  متولد سال1350 و  از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان آستانه اشرفیه که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) داوطلبانه راهی سوریه شده بود توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. شهید پور ابراهیمی شانزدهمین شهید مدافع حرم استان گیلان و دومین شهید شهرستان آستانه‌اشرفیه به شمار می‌آید./ تسنیم

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×    =  40