غیبت معاون زنگنه دردسرساز شد

مدیر بحران خوزستان درحالی یکی از دلایل گسترش آتش سوزی پتروشیمی را ضعف مدیریت بحران و بی برنامگی اعلام می‌کند که مدیرعامل صنایع پتروشیمی در ۴۰ ساعت اول وقوع حادثه غایب بود.

به گزارش ریسک نیوز یه نقل از مهر،حوادث جزء جدایی ناپذیری از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران و سایر کشورهای مختلف جهان است اما کشورهای پیشرفته جهان در کنار برنامه‌ریزی برای کاهش حوادث، برنامه‌ریزی گسترده‌ای به منظور مدیریت بحران پس از وقوع حوادث را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

آتش‌نشانان جور مدیرعامل را کشیدند

به گزارش مهر، هر چند در طول سه سال گذشته سیاست‌های وزارت نفت در قبال منابع انسانی انقباضی بوده و تاکنون برنامه خاصی برای حفظ و صیانت از نیروی انسانی در سطح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تدوین و اجرایی نشده اما بازهم این کارکنان بودند که در حادثه پتروشیمی جور ضعف مدیران را کشیدند.

در حادثه پتروشیمی بوعلی که در نهایت زبانه‌های آتش با تمام شدن ذخیره نفتا فروکش کرد و خاموش شد، بیش از هر مدیر و ابزاری این آتش نشانان فداکار صنعت پتروشیمی بودند که در گرمای سخت و طاقت فرسای جنوب، در نهایت از گسترش دامنه آتش جلوگیری و مانع شکل گیری یک فاجعه صنعتی در اولین هاب پتروشیمی کشور شدند.

در این بین بیژن زنگنه وزیر نفت شب گذشته در گفتگوی خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با تقدیر از عملکرد آتش نشانان با بیان اینکه دست آتش نشانان را می‌بوسم و به همه آنها ادای احترام می‌کنم، گفت: برخی آتش نشانان ٥٠ ساعت بدون وقفه در عملیات اطفای حریق حضور داشتند، با این حال هیچ یک آنان هنگامی در جمع‌شان بودم از اینجانب درخواست شخصی نداشتند و تنها از اینکه آتش خاموش شد، ابراز خوشحالی می‌کردند و من این را یک سرمایه بزرگ برای کشور می‌دانم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  5