هواشناسی| پیش بینی تداوم بارش‌ها تا آخر هفته

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری خبر داد و اعلام کرد:‌ دمای هوا در سواحل دریای خزر تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در بعدازظهر امروز برای ارتفاعات البرز و نواحی از شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و از اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

فردا با ورود سامانه بارشی دیگر از جنوب کشور،‌برای نواحی از جنوب و ارتفاعات جنوب شرق ، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

فردا همچنین در ارتفاعات البرز غربی  زاگرس شمالی نیز رگبار پراکنده باران انتظار می‌رود. روز سه شنبه شدت فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق افزایش یافته  و در بخش‌هایی از شرق کشور نیز گسترش می‌یابد. برای این نواحی رگبار باران،‌رعدوبرق،‌ وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. بعدازظهر سه شنبه برای دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال غرب رگبار باران پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه بیشینه فعالیت سامانه بارشی به نواحی شرق و جنوب شرق محدود می‌شود و اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود. از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد شده و فعالیت آن در روز پنجشنبه برای این نواحی ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر سه شنبه برای سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما 5 تا 8 درجه‌ای و چهارشنبه کاهش دما 6 تا 9 درجه‌ای پیش بینی شده است. برای سایر نقاط کشور طی 5 روز آینده افزایش دما انتظار می‌رود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  8