هواشناسی|ادامه بارش‌ها در کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز از آغاز بارش برف و باران در برخی استان‌ها خبر داد. کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها تا سه روز آینده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و پیش بینی شده از فردا در مناطق جنوبی بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق باشد.

آغاز بارش برف و باران از امروز

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در شمال غرب، مناطقی از غرب کشور ، سواحل دریای خزر ، دامنه های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و غربی؛ بارش برف و باران همراه با وزش باد خواهیم داشت. 

وی اظهار داشت: فردا مناطقی از مرکز کشور، شرق و سواحل شمالی بارش باران و برف رخ می‌دهد. در مناطق جنوب و جنوب شرق نیز فردا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم، برخی از نقاط غرب و جنوب غرب فردا بارش‌های پراکنده خواهند داشت، روز چهارشنبه این بارش ها به تنگه هرمز و دریای عمان محدود می شود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، دریای خزر امروز مواج پیش بینی شده است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه صادر شده امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و نیمه غربی کرمانشاه بارش برف رخ می دهد و در گیلان بارش باران و در ارتفاعات آن بارش برف پیش بینی شده است. در شمال ایلام نیز بارش برف و باران داریم، فردا در چهارمحال و بختیاری و ایلام بارش برف و باران رخ می‌دهد که با توجه به این شرایط لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه آلودگی و کاهش دید برای مناطق کوهستانی به ویژه منطقه‌های برف گیر پیش بینی شده که باید رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی تاکید کرد: چون از فردا در مناطق جنوبی بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود، بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن روان‌آب‌ها و برخورد صاعقه برای این مناطق پیش بینی شده است. این سامانه بارشی چهارشنبه از کشور خارج می‌شود. 

 احتمال بارش پراکنده در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران غبار صبحگاهی دارد که نیمه ابری و به تدریج ابری می‌شود و احتمال بارش پراکنده برای تهران وجود دارد. کمینه دمای امروز صبح تهران صفر درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس با دمای ۲۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 همچنین طبق اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، هوای پایتخت امروز با شاخص ۱۰۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۷۱ در شرایط سالم قرار داشت.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

96  −  94  =